خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرورش استعداد‌ها را در مدارس انرژی اتمی در نظر داریم

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 14:47
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیشرفت‌های انرژی اتمی کشورمان توضیح داد.
ايران،آژانس،علوم،انرژي،صنعت،علمي،المللي،چهارچوب،فنون،اتمي،پيشرفت

رئیس سازمان انرژی اتمی:
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش علوم و فنون هسته‌ای گفت: آقای گروسی از اینکه ایران به صورت دو سالانه کنفرانس بین المللی را برگزار کند، حمایت کرد.
علوم و فنون هسته‌ای پیشران و شکافنده مسیر علمی و هم افزا برای دسترسی به سایر علوم است و ایران که مهد تمدن و تاریخ است همواره تولید کننده و صادر کننده علم و فناوری در طول تاریخ بوده است.
شایستگی‌های این ملت در هر زمان به گونه‌ای بوده که مردم فرصت نقش آفرینی داشتند تا در دنیا اثر گذار بوده و بعد از انقلاب به نحو احسن فرصت پیشرفت علمی برای این مردم فراهم شده است.
وی ادامه داد: این جریان علمی در کشور با هدایت‌های مقام معظم رهبری به جریانی پویا تبدیل شده، البته با خصومت‌های استکبار و ایجاد القائات گوناگون در تلاش برای به حاشیه راندن صنعت هسته‌ای ایران بودند و تحریم‌هایی بر ضد ایران اعمال شده است، اما این خصومت‌های پرفشار هرگز باعث تردید در مسیر و پیشرفت ما نشده است، لطف خدا ما را به اینجا رسانده که در جمهوری اسلامی ایران علوم و فنون هسته‌ای در تمام دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌های علمی است تا جوانان ما در این رشته بیشتر وارد شوند و برای پیشرفت نقش آفرین باشند.
اسلامی گفت: متاسفانه در نظام لجستیکی دنیا خرید نمی‌توانیم داشته باشیم در حالی که سایر صنایع می‌توانند از این امکانات بهره‌مند باشند.
توانستیم با این همت و این تلاش فرایند تبدیل ایده به محصول را انجام دهیم و این وجهه تمایز صنعت هسته‌ای است.
امروز صنعت هسته‌ای در همه محور‌های خود براساس دستاورد‌های بومی حرکت می‌کند که نظام متخاصم این را برنمی‌تابد اما این راه مهمی است که ادامه می‌دهیم.
وی گفت: چهارچوب حرکت ما نظام تایین شده در چهارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است که روابط ما را با آژانس پایدار و پرتعامل میکند و نباید متاثر از جریانات دیگر باشد.
مذاکرات ما با آژانس در همین چهارچوب است.
ارده ملی ما در تاثیر گذاری صنعت هسته‌ای در زندگی مردم است که سند راهبردی ما یک نسخه بین المللی هم دارد که به آژانس بین المللی ارائه کرده ایم.
همچنین ووسعه منابع انسانی برای ما بسیار مهم است و از همین رو ۶۰۰ مقاله در ۹ محور در این کنفرانس ارائه شده است که نشان میدهد گام مهمی را در توسعه منابع انسانی در نظر داریم و پرورش استعداد در دبیرستان‌های سازمان انرژی را در دستور کار قرار دادیم و بیش از بیست مدرسه را در سراسر کشور در نظر داریم.