خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت جامعه فرهنگی از سه نامزد اننتخاباتی

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 14:42
گروهی از فعالان فرهنگی با انتشار یک بیانیه از دکتر حسن خجسته و دکتر اصغر پورمحمدی و نیز سرکار خانم دکتر فاطمه قاسم پور در انتخابات آتی حمایت کردند
دكتر،فرهنگ،فرهنگي،بيانيه،خجسته،سيد،انتخابات،مجلس،كشور،امضاكن ...

به گزارش مشرق، گروهی از فعالان فرهنگی با انتشار یک بیانیه از دکتر حسن خجسته و دکتر اصغر پورمحمدی و نیز سرکار خانم دکتر فاطمه قاسم پور در انتخابات آتی حمایت کردند، در این بیانیه آمده است:
فرهنگ بخش مهمی از فضای حیاتی انسان، پایه و مبنای هر حرکتی در کشور و سازنده رفتار مدیران در سطوح مختلف است.
مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، گره‌های سبک زندگی و مسائل تربیتی زمانی به سمت حل شدن پیش می‌روند که نگرش و بینش فرهنگی انقلابی همچون نرم‌افزار بر ذهن مسئولان و تصمیم گیران حاکم باشد و اولویتها و ظرافتهای آن درک شود، این نگاه برای پیشرفت کشور باید از یک‌سو در برابر تندروی‌ها و افراطگریها بایستد و از سوی دیگر در مقابل تهاجم همه‌جانبه به هویت و فرهنگ ایرانی، دچار انفعال نشود و عاقلانه تدبیر کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مجلس در حوزه فرهنگ، نهادی است که می‌تواند با تبدیل سیاست‌های کلان به راهبردهای عملیاتی، قانونگذاری، نهادسازی و نظارت بر مسیر اجرا ایفای نقش موثر کند.
به همین دلیل تقویت این نهاد ریل‌گذار و ناظر برای تقویت عرصه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی سلباً و ایجاباً دارای اهمیت است.
با توجه به شرایط عمومی کشور و نتایج دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، ایفای این نقش توامان ایجابی و سلبی نیازمند حضور عناصر خردمند، کاردان و معتدلی است که در صحن مجلس و کمیسیون فرهنگی قادر و مایل به حمل بار سنگین فرهنگ فخیم ایرانی و اسلامی ما باشند.
از این رو ما امضاکنندگان این نامه معتقدیم از میان سی‌ودو نامزد حاضر در دور دوم انتخابات، حضور آقایان دکتر حسن خجسته و دکتر اصغر پورمحمدی و نیز سرکار خانم دکتر فاطمه قاسم پور به عنوان سه شخصیت فرهنگی خوش سابقه در ترکیب آینده بهارستان کمک موثری به بهبود فضای فرهنگ و جامعه ایران درسالهای پیش رو خواهد بود.
اسامی امضاکنندگان این بیانیه در ادامه آمده است:
مرتضی روحانی
میثم غلامی
سجاد صفار هرندی
مصطفی غفاری
محمد سرشار
جواد موگویی
کمیل خجسته
سید احمد موسوی
سید حسین شهرستانی
احسان باقری
حسین محمدی‌سیرت
سید جواد حسینی
محمدرضا شفیعی