خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 14:30
صبح امروز آیین شکرگزاری برداشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با حضور فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد.
محمدي،گل،شهرستان،سربيشه،جشن،محصول

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا لکزایی صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان سربیشه بیش از 215 هکتار زیرکشت گل محمدی است.
وی از شهرستان سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: 250 بهره‌بردار در تولید گل محمدی فعالیت دارند و امسال برداشت گل محمدی برای بهره‌برداران حدود 270 میلیارد ریال عایدی خواهد داشت.
فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه نامگذاری یک روز به‌نام‌گل محمدی و گلاب و برگزاری جشن شکرگزاری نشان از اهمیت این محصول مهم است، افزود: بازنشر و کار رسانه‌ای برگزاری جشن شکرگزاری گل محمدی در شهرستان سربیشه بسیار عالی و سبب ایجاد شور و شعف خاصی برای مردم به‌ویژه کشاورزان شده بود که امروز نیز این جشن در حال برگزاری است.
لکزایی گفت: 15 کارگاه سنتی و خانگی گل محمدی کار تکمیل زنجیره ارزش این محصول در شهرستان را انجام می‌دهند و یک کارگاه صنعتی اسانس‌گیری نیز در حال احداث است که تا نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی، درآمدزایی، تولید و اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان باشیم.
انتهای پیام/251/