خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صنعت‌گران و کشاورزان به کنسرسیوم توسعه اقتصادی بپیوندند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 13:53
استاندار مرکزی گفت: تمامی صنعت گران و کشاورزان باید به کنسرسیوم توسعه اقتصادی بپیوندند تا این کنسرسیوم تقویت شود.
كنسرسيوم،نيروگاه،توسعه،مپنا،مركزي،استان،اقتصادي،گروه،مگاوات، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک اشاره به اهمیت کنسرسیوم توسعه اقتصادی، اظهار داشت: کنسرسیوم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و توسعه اقتصادی شکل گرفته است که سازوکارهای آن باید به‌زودی اطلاع‌رسانی شود.
استاندار مرکزی افزود: تمامی صنعت‌گران و کشاورزان باید به کنسرسیوم توسعه اقتصادی بپیوندند تا این کنسرسیوم تقویت شود، مردمی که اهل استان مرکزی هستند می‌توانند با ارائه کد ملی، سرمایه خود را در سال جهش تولید به کنسرسیوم ملحق کنند.
گروه مپنا در پاییز سال گذشته به رکورد نصب 50 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی دست پیدا کرد
محمد اولیا در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر روند فزاینده مصرف انرژی با انتشار سالانه حدود 40 گیگاتن گازهای گلخانه‌ای و افزایش دمای جهانی ناشی از آن وجود دارد و هدف جهانی به صفر رساندن انتشار خالص این گازها تا سال 2050 است.
وی افزود: در کشور ایران دو درصد از مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود دارد.
گروه مپنا در پاییز سال گذشته به رکورد نصب 50 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی دست پیدا کرد که این ظرفیت از ظرفیت‌های نصب شده در 160 کشور جهان بیشتر است.
مدیرعامل شرکت مپنا عنوان کرد: دو نیروگاه بادی و چند نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه آفتاب شرق 600 مگاوات در دست اجرا است.
توربین‌های گازی و خدمات آنها در آیده نیاز مبرم کشور ما و همسایگان خواهد بود.
از این رو توسعه فناوری فناوری و تولیدات آنها بخش مهمی از کسب و کار گروه مپنا است.
اولیا بیان کرد: استفاده وسیع از فناوری‌های ساخت و افزایش و بازسازی در جهت توسعه اقتصاد چرخشی و کاهش مصرف انرژی در تولید تجهیزات مد نظر واحدهای تولیدی گروه مپنا است.
به گزارش تسنیم، تفاهم‌نامه سه جانبه صنعت و دانشگاه بین شرکت اذرآب، نیروگاه اتمی هرمز و دانشگاه صنعتی اراک، همچنین کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی توسط صنعتگران استان مرکزی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی و صنعتگران استان منعقد و امضا شد.
انتهای پیام/711/