خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صادرات قزل آلا به ۵ هزارتن رسید

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 13:30
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا به بازارا‌های هدف صادر شده، درحالیکه این آمار غیرمنطقی است و باید اصلاح شود.
آلا،قزل،هزارتن،ميزان،آمار،توليد

آرش نبی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت ماهی نسبت به یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزارتومان و عمده فروشی تهران ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزارتومان است.
به گفته او، بارش‌های اخیر بر میزان تولید تاثیری ندارد و همواره تولید برمبنای برنامه ریزی بازار صورت می‌گیرد، هرچند کم بارشی اثر سوء بر تولید می‌گذارد.
نبی زاده ادامه داد: سیل اخیر به برخی مزارع قزل آلا آسیب زد، اما هم اکنون آمار دقیقی از میزان خسارت نداریم و کماکان موضوع در حال بررسی است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۰۰ تن قزل آلا به کشور‌های ارمنستان، روسیه و آذربایجان صادر شده است و همواره پیش بینی می‌شود که تا پایان سال صادرات به ۸ هزارتن برسد.
او گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا صادر شده است، درحالیکه به اعتقاد ما ۷ تا ۸ هزارتن از این میزان غیرمنطقی است که باید اصلاح شود.
براین اساس سال گذشته میزان واردات قزل آلا ۵ هزارتن بوده است.