خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توافق نظامی سودان با روسیه

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 13:13
یک دیپلمات توافقات جدید نظامی میان سودان و روسیه را فاش کرد.
سودان،ارتش،روسيه،هيئت،بلندپايه،ديپلمات،نظامي،سفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای تسنیم « میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک هفته گذشته وارد سودان شد و با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش این کشور درباره گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
یک دیپلمات با اشاره به سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان گفت: در این سفر دو طرف درباره همکاری‌های نظامی و استخراج طلا از معادن سودان گفت‌وگو کردند.
این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار روزنامه سودان تریبون گفت: در این سفر مقامات روسی به فرمانده‌هان بلندپایه تعهد دادند که مسکو سلاح و تجهیزات نظامی مدرن در اختیار ارتش سودان قرار می‌دهد و در زمینه مدرن سازی سامانه دفاع هوایی به این کشور کمک خواهد کرد.
به گفته این دیپلمات، فرمانده‌هان ارتش به هیئت روسی اطمینان دادند که درحال مطالعه و کار برای پاسخگویی به درخواست مسکو برای ایجاد پایگاه نظامی روسیه در بندر پورتسودان ( ساحل دریای سرخ ) هستند.
سال‌هاست که روسیه خواستار تاسیس یک مرکز پشتیبانی دریایی برای شناورهای جنگی خود در بندر پورتسودان است اما بی ثباتی سیاسی و نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع تاکنون اجازه نداده‌ است که این پایگاه احداث شود.
انتهای پیام/