خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بررسی وضعیت پروژه راه‌آهن زاهدان- بیرجند- مشهد در وزارت راه - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 13:12
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون وزیر راه، میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود پروژه راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران را تشریح کرد و خواستار شتاب بخشیدن به روند اجرای کار شد.
اجراي،پروژه،خراسان،جنوبي،استان،بيرجند،پيمانكاران،شهرسازي،قنا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه راه آهن زاهدان - بیرجند- مشهد توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و این پروژه در توسعه منطقه شرق کشور، نقش بسزایی دارد، لذا تسریع در روند اجرای آن مطالبه ماست.
به گفته وی؛ افزایش تعداد ماشین آلات فعال در کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه‌های اجرایی تمام قطعات راه‌آهن، اظهار داشت: با توجه به انجام مطالعات کل مسیر و آماده بودن طرح، تهیه نقشه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر تکمیل و ارائه شود.
قناعت، مدیریت زمان را در اجرای این پروژه مهم خواند و گفت: لازم است هم راستا با اجرای قطعات راه آهن در داخل استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین نیز آغاز شود.
این دو پروژه هم باید با استفاده از نیروی فنی متخصص و تزریق به موقع اعتبار با سرعت اجرا شود.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کم قطعه 17 راه آهن، تصریح کرد: لازم است این قطعه به پیمانکار جدیدی سپرده شود تا این کندی کار به سرعت جبران شود.
انتظار می‌رود اسناد مناقصه عملیات روسازی و ریل‌گذاری کلیه قطعات هم به‌زودی تهیه شده و پیمانکاران این بخش نیز تعیین و مستقر شوند.
استاندار خراسان جنوبی به روند اجرای کار در کل مسیر و به ویژه حدفاصل زاهدان تا نهبندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات کل مسیر انجام شده، لازم است آن بخش مسیر که به پیمان نرفته به مناقصه گذاشته شود تا روند کار در استان سیستان و بلوچستان هم شتاب بگیرد.
قناعت با دعوت از معاون وزیر برای سفر به خراسان جنوبی و پایش شرایط کار به صورت میدانی، خاطرنشان کرد: مشکلات پیمانکاران در زمینه تأمین آب و سوخت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.
وی به روند اجرای کار در پروژه‌های دوبانده سازی در استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان‌بندی این پروژه، انتظار است با ورود جدی وزارت راه و شهرسازی، باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده‌سازی محور بیرجند- زاهدان هم تأمین منابع مالی در راستای تسریع در روند اجرای کار مطالبه استان است.
قناعت با اشاره به حضور سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان و طرح‌های ویژه در جلسه از وضعیت اجرای پروژه راه فراه به ماهیرود گفت و اظهار داشت: این پروژه به طول 117 کیلومتر با 83 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
اجرای این پروژه در توسعه صادرات کشور و رونق بازارچه مرزی ماهیرود نقش بسزایی دارد.
وی، تأمین منابع مالی، رفع مشکلات گمرکی و...
را از مسایل مهم و مؤثر در روند اجرای کار خواند و همراهی شرکت توسعه و زیرساخت با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد.
در ادامه با بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل مطرح شده، نظر مساعد شرکت زیرساخت در زمینه رفع دغدغه‌های استان جلب شد.
در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، مشاورین و پیمانکاران پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، در ابتدا گزارش جامعی درباره میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود طرح ارائه شد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران نیز تشریح شد.
انتهای پیام/ 252