خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صنعت هسته ای را وارد زندگی مردم کرده ایم+فیلم

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 12:48
معاون سازمان انرژی اتمی درباره دستاوردهای صنعت هسته ای توضیح داد.
دنبال،صنعت،برگزار،كشور،اتمي،كنفرانس،انرژي

معاون سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:
پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: کنفرانسی که امروز برگزار شد نمودی از رشد و توسعه جاری صنعت هسته‌ای کشور است، تا سال گذشنه دوره‌هایی که برگزار میشد در سطح ملی بود، اما امروز کنفرانس بین المللی را برگزار کرده ایم که این نشان از اهمیت این صنعت برای کشور و استقبال متخصصان کشور‌های مختلف برای بازدید از دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور است.
وی ادامه داد: ما این را به دلیل همان حرکت جهادی در مسیر کسب فناوری هسته‌ای دنبال کرده ایم.
در حوزه نیروگاهی برنامه کسب بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای را تا سال ۱۴۲۰ دنبال کرده ایم که این حرکت سریع شروع شده است، در موضوع کاربرد‌های پرتو‌ها با توجه به ظرفیت خوب کشاورزی کشور برای کاهش ضایعات کشوری سریعا دنبال می شود.
شیرمردی افزود: در بخش رادیو دارو‌ها و پلاسما پزشکی و همچنین در بخش استفاده از آب سنگین تلاش کرده ایم تا صنعت هسته‌ای را وارد زندگی مردم کنیم که به لطف خدا آثار این امر را در بدنه اجتماعی شاهد هستیم.
معاون سازمان انرژی اتمی در پایان بیان کرد: رسیدن به این جایگاه نیازمند یک عزم جدی و ساخت زیرساخت‌ها بود که الحمدالله ما امروز در بخش هسته‌ای ابعاد مختلفی را در مسیر رشد دنبال کرده ایم و رشد اعتماد به نفسی به مجموعه ما بخشید تا بتوانیم این کنفرانس را درطرح بین المللی برگزار کنیم.