خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح پیشخوان زیارت در مشهد اجرایی می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 10:53
شهردار مشهد گفت: یکی از اقدامات بر زمین مانده شهری پیشخوان زیارت است؛ با اجرای این طرح در هر جای مشهد زائران به حرم مطهر هدایت می شوند.
مشهد،بهار،اقدامات،شهر،استقبال،شهري،حوزه،جشنواره،المان،زيست،م ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، شب گذشته در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد استقبال از بهار 1403 گفت: سال گذشته بیش از 30 پروژه در حوزه‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برخی از این پروژه‌ها مربوط به دوره‌های قبلی و بعضی نیز مربوط به همین دوره بود.
وی افزود: یکی از اقدامات بر زمین مانده پیشخوان زیارت است؛ با اجرای این طرح در هر جای مشهد زائران به حرم‌مطهر هدایت می‌شوند.
شهردار مشهد تصریح کرد: امسال باید با نگاهی به سال گذشته خدمات را هدف‌دار و برنامه ریزی کنیم و در جهت رفع نیاز اساسی شهر حرکت کنیم.
قلندرشریف گفت: پروژه قطار شهری هر کیلومتر به نرخ فعلی سه هزار میلیارد تومان هزینه دارد و مرحله یک خط سه قطارشهری به طول شش کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار مشهد گفت: اعتبارات شهر مشهد بومی است، اما خدمات آن ملی و فراملی است، سه و نیم میلیون جمعیت ثابت و یک میلیون مهمان خارجی رسمی و غیررسمی مستقر و سالی 30 میلیون زائر داخلی و خارجی نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه‌ای است.
وی افزود: سال گذشته 110 درصد بودجه نقدی این شهر محقق شد که با توجه به وضعیت موجود آمار بسیار خوبی بود.
رضایت مردمی از جشنواره‌های گل و برنامه‌های استقبال از بهار
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: امسال استقبال از بهار به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تفاوت‌هایی داشت که این تفاوت‌ها محسوس و قابل مشاهده بود، همچنین تلاش شد تا حضور پررنگ مردم را در ساعات بعد از افطار داشته باشیم؛ توجه به نورپردازی و ایجاد المان های نوری و جشنواره نور از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه بود.
مهدی یعقوبی با اشاره به آغاز خدمات سفر از 15 اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان اضافه کرد: برای آراستن شهر بالغ بر 15 میلیون بوته گل کاشته شد و جشنواره گل‌های پیازی در پارک ملت و باغ گلها برگزار شد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: برگزاری جشنواره گل با رعایت عدالت توزیعی، نصب هزار و 100 المان و 700 المان هنری در 350 نقطه شهر، جشنواره و ریسه بندی و آذین بندی شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای استقلال از بهار است.
یعقوبی گفت: تعویض، رفع نقص و رنگ آمیزی جداول و اصلاح 100 هزار مورد از تجهیزات، المان ها و مبلمان در حوزه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی است.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات می توان به رفع سه هزار و 400 مورد سرویس بهداشتی و پیش بینی 9 هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر اعم از پارکینگ دائم، موقت و مشارکتی و پاکسازی کارگاه های قطار شهری و دیگر پروژه ها، آماده سازی 42 مرکز اسکان موقت و ایستگاه های استقبال از بهار در مبادی ورودی شهر اشاره کرد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این ایام 71 هزار نفر شب در مراکز اسکان موقت و اضطراری پذیرایی و 93 هزار نفر خدمت از چهار ایستگاه استقبال از زائر به شهروندان ارائه شد.
یعقوبی با اشاره به جشنواره های هنری، اجرای سرود، طرح افطار تا سحر و اتوبوس قرار زیارت، بیان کرد: همچنین در اطراف حرم مراکز ارزاق عمومی، نانوایی سیار و جایگاه مستقیم عرضه میوه ایجاد شد و همکاران آتش نشانی علاوه بر حضور در ایستگاه ها در تمام برنامه ها پای کار بودند.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک 43 ساعت خدمات رسانی مستمر صورت گرفت و در شب های قدر، روز قدس و عید فطر با کاهش سرفاصله، جابه جایی مسافر مدیریت شد و تمام ظرفیت اتوبوسرانی پای کار بود و تمام مسیرها به سمت حرم پوشش داده شد.
همچنین حوزه تاکسیرانی، ترافیک و پایانه های مسافربری اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه مناطق 13 گانه صف اول خدمات رسانی بودند، گفت: علی‌رغم وجود برودت هوا و نزولات جوی و انتخابات، تمام اقدامات به خوبی انجام شد و در حوزه پسماند دو هزار تن به ظرفیت قبل اضافه شد.
نگاه ما تقویت مشهد در حوزه‌های مختلف است
ایمان فرهمندی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در حوزه استقبال از بهار همه اقدامات لازم انجام شد و تجربیات جدیدی را کسب کردیم و در این ٢� سال استقبال از بهار فراز و نشیب‌های زیادی را داشته‌ایم اما امسال بهار طبیعت با بهار قرآن همزمان شد.
وی افزود: همچنین در این ایام انتخابات و بهار مقاومت اسلامی را داشتیم و جهان دچار تغییرات فراوانی شد.
همه مردمی که به مشهد می آیند، شهری در تراز شهرهای برتر دنیا انتظار دارند و نگاه ما تقویت مشهد در حوزه های مختلف بوده و نگاه دنیا نیز به مشهدالرضا(ع) بسیار متفاوت است.
فرهمندی تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که در چه نقطه ای هستیم و در سال آینده برای افرادی که اولین بار به مشهد سفر می‌کنند اقدامات ویژه ای انجام دهیم، ما به عنوان خدمه بارگاه امام هشتم در هفته پیش‌رو دهه کرامت باید آمادگی این را داشته باشیم تا استقبال بسیار خوبی از زائران داشته باشیم و این آمادگی و تجربه در بهار سال آینده نیز پدیدار شود.
انتهای پیام/282