خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دولت غزه: ساکنان رفح توجهی به تهدیدات اشغالگران ندارند

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 10:13
یک مقام دولتی در نوار غزه با اشاره به اینکه تجاوزات صهیونیست ها به رفح همانند دیگر مناطق غزه از روز اول جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه این منطقه ادامه داشته است تاکید کرد مردم فلسطین در رفح توجهی به تهدیدات دشمن برای تخلیه شرق این شهر ندارند.
رفح،تخليه،شهر،غزه،شرق،رژيم،تجاوزات،اشغالگر،اشغالگران،تجاوز،ز ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در واکنش به تحرکات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح و دستور تخلیه منطقه شرقی این شهر اعلام کرد که این اعلامیه اشغالگران مبنی بر تخلیه شرق رفح، آزمونی واقعی برای جدیت مواضع بین المللی در جلوگیری از هرگونه تجاوز زمینی صهیونیست‌ها به شهر رفح است.
سلامه معروف در بیانیه‌ای تاکید کرد که اعلامیه اشغالگران برای تخلیه شرق رفح، اعتبار همه طرف‌هایی که در رد تجاوز به این شهر موضع‌گیری کردند به ویژه آمریکا را به خطر می‌اندازد.
این اقدام صهیونیست‌ها موید قصد قبلی برای تجاوز به شهر رفح بوده و در راستای اهداف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار رژیم اشغالگر است که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها فریبکارانه در مذاکرات عمل کردند و بدون دست کشیدن از تجاوزات به سمت مذاکرات آتش بس رفتند.
وی تاکید کرد که تجاوزات صهیونیست‌ها در تمام مناطق نوار غزه برای لحظه‌ای هم متوقف نشده و حتی رفح نیز طی چند ماه گذشته در معرض عملیات‌های وحشیانه و بمباران‌ها و تخریب قرار داشت.
بنابراین اعلامیه صهیونیست‌ها برای تخلیه شرق این منطقه در ادامه رویکرد جنایتکارانه آنها و جنگ نسل کشی علیه مردم ماست و جان 1.5 میلیون فلسطینی در رفح را با وجود همه هشدارهای بین المللی به خطر می‌اندازد.
این مقام دولتی غزه تصریح کرد که مردم فلسطین در شهر رفح واکنش محدودی به دستور تخلیه شرق این شهر داشتند و موسسات حیاتی در شرق رفح همچنان به فعالیت معمول خود ادامه می‌دهند که در راس آنها گذرگاه زمینی رفح و بیمارستان ابو یوسف النجار است.
این امر بیانگر تعهد ملت ما به شکست نقشه‌های اشغالگران و رساندن پیامی واضح است مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها هرگز از طریق جنایات خود چه در رفح و چه در شهرهای دیگر نمی‌توانند به اهدافشان برسند.
سلامه معروف افزود که این اعلامیه ارتش اشغالگر برای تخلیه شرق رفح همچنین نشان می‌دهد که موضع مقاومت فلسطین در مذاکرات تا چه اندازه صحیح بود؛ جایی که مقاومت بر ضرورت توقف دائمی تجاوزات به عنوان یک شرط اساسی برای توافق تبادل اسرا تاکید می‌کند.
تجربه‌های قبلی ثابت کرده که نتانیاهوی جنایتکار به دنبال کشتن اسرای صهیونیستی در غزه از طریق بمباران است و یا اینکه با بهای کم می‌خواهد آنها را برگرداند تا بتواند به تجاوزات خود علیه مردم ما ادامه دهد.
وی ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر ارتباط اطلاعیه ارتش اشغالگر برای تخلیه شرق رفح با عملیات مقاومت در پایگاه نظامی کرم ابوسالم را رد کرده و گفت که تجاوزات اشغالگران به شهر رفح از روز اول جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه ادامه داشته و تاکنون حدود 2000 نفر در رفح شهید شده‌اند.
در سایه تداوم تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، رادیو ارتش رژیم اشغالگر دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم تخلیه حومه شرقی منطقه رفح را آغاز کرده است.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح در منطقه شرقی آن می‌خواهیم فوراً آنجا را تخلیه کنند و به سمت منطقه المواصی بروند.
«موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین‌الملل حماس درباره تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح گفت که اشغالگران از ورود به رفح می‌ترسند، زیرا این یک رسوایی برای آنها خواهد بود و تنها نتیجه‌ای که نصیبشان می‌شود شکست است.
گروه‌های فلسطینی هم در بیانیه‌ای به این منظور اعلام کردند که هرگز در برابر تحرکات متجاوزانه دشمن ساکت نخواهند ماند و همه گزینه‌ها پیشِ‌روی آنهاست.
این گروه‌ها با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار انسانی هرگونه تجاوز زمینی رژیم اشغالگر به رفح که می‌تواند منجر به جنایت‌های شنیع دیگری علیه غیرنظامیان فلسطینی شود تأکید کردند که دولت آمریکا و جامعه غربی مسئول کامل هرگونه تجاوز زمینی اسرائیل به شهر رفح هستند.
اما مقاومت برای هرگونه سناریویی در تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهدید برای حمله زمینی به رفح در جنوب غزه آماده است.
انتهای پیام/