خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با رشد خودرو‌های برقی افزایش مصرف جهانی بنزین نصف می‌شود

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 10:06
بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران با توجه به رشد خودرو‌های الکتریکی در چین و آمریکا رشد تقاضای بنزین در سال جاری کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.
افزايش،تقاضاي،چين،الكتريكي،بشكه

به گفته تحلیلگران رشد تقاضای جهانی بنزین در سال ۲۰۲۴ ممکن است به نصف کاهش پیدا کند و حاشیه سود صنعت پالایشگاهی در نیمه دوم سال را کاهش دهد.
این موضوع ناشی از تغییرات و اقبال به سمت خودرو‌های برقی در چین و آمریکا است که در سال‌های گذشته فروش آنها رو به افزایش بوده است.
به نقل از رویترز، تقاضای سوخت ۳۴۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و در مجموع سالانه به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمترین رشد از سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.
سال گذشته رشد مصرف ۷۰۰ هزار بشکه در روز ثبت شده بود.
همچنین تحلیلگران با اشاره به اینکه فروش وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده و چین در حال افزایش است پیش بینی کرده اند که تقاضای چین در سال جاری تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد که دلیل آن افزایش استقبال از خودرو‌های الکتریکی است.
به معنای دیگر انتظار می‌رود تقاضای بنزین در سال جاری ۱.۷ درصد یا حدود ۳ میلیون تن افزایش یابد و به ۱۸۲ میلیون تن برسد.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که انتظار می‌رود کشور چین که زمانی محرک تقاضای بنزین در جهان بود، بیش از نیمی از کل فروش خودرو‌های الکتریکی در سال جاری را به خود اختصاص دهد.
این آژانس همچنین تخمین می‌زند از آنجایی که کاهش قیمت‌ها باعث افزایش تقاضا می‌شود، سهم خودرو‌های الکتریکی فروخته شده در سال جاری می‌تواند به ۴۵ درصد در چین، حدود ۲۵ درصد در اروپا و بیش از ۱۱ درصد در ایالات متحده برسد.