خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 00:31
هدف اصلی رژیم صهیونیستی از تهدید به حمله به رفح فشار نظامی بر حماس جهت گرفتن امتیاز از این گروه در مذاکرات مبادله اسرا است.
اسرائيل،حماس،موافقت،اعلام،مصر،رسانه،عبري،صهيونيستي،رفح،زعم،ا ...

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آریل کاهانا خبرنگار یسرائیل هیوم در این رابطه نوشت، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، کابینه جنگ اسرائیل به اتفاق آرا تصمیم گرفت عملیات در رفح با هدف اعمال فشار نظامی بر حماس برای مجبور کردن این گروه جهت پیشبرد روند آزاد سازی گروگان‌ها و تحقق اهداف جنگ ادامه پیدا کند.
به نوشته این رسانه عبری زبان در همین حال به رغم آن که پیشنهاد حماس از خواست‌های ضروری اسرائیل دور است اما اسرائیل هیئتی را در سطح کارشناس برای مذاکره نزد میانجی خواهد فرستاد تا مسئله دستیابی به توافق در چارچوب شرایط تل‌آویو بررسی شود.
از سوی دیگر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی متنی را که ادعا می‌شود حماس در مورد آن نظر خود را به میانجی‌ها اعلام کرده منتشر کرد.
به زعم این رسانه صهیونیستی: بعد از چند روز انتظار و التهاب، حماس شامگاه دوشنبه در چارچوب بیانه‌ای رسمی موافقت خود را با ابتکار عمل مصر برای آتش بس در نوار غزه را اعلام کرد و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش متن موافقت را به اطلاع مصر و قطر رسانده و متن این موافقت هم به دست اسرائیل هم رسید.
به نوشته این رسانه عبری زبان یک مسئول اسرائیل در واکنش به این خبر اعلام کرد، حماس موافقت خود را با کلیات طرح مصر اعلام کرد، طرحی که اصولا مورد موافقت اسرائیل قرار ندارد و این برداشت وجود دارد که هدف اصلی حماس خریدن زمان و به تاخیر انداختن حمله ارتش اسرائیل به رفح باشد.
به زعم این رسانه صهیونیستی، کلیات پیشنهاد مصر آن است که 33 اسیر اسرائیل در مقابل 900 تا 1000 اسیر فلسطینی آزاد شده، آتش بس برای 6 هفته اعمال و کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه افزایش پیدا کند.
گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که خیابان های شهرهای مهم فلسطین اشغالی از تل‌آویو گرفته تا قدس و حیفا مملو از تظاهرات کنندگانی است که خواهان امضای فوری توافقنامه مبادله اسرا هستند.
انتهای پیام/