خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر در مورد توافق آتش‌بس

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 21:47
گزارش‌ها حاکی از آن است که حماس پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر را پذیرفته است.
حماس،اسرائيل،توافق،غزه،قطر،مصر،بن

الجزیره روز دوشنبه به نقل از منبع اصلی حماس گزارش داد که حماس به مصر و قطر اطلاع داده است که پیشنهاد توافق آتش بس جدید با اسرائیل را که این دو طرف ایجاد کردند، پذیرفته است.
گفته می‌شود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و عباس کامل، مدیر سرویس اطلاعات عمومی مصر (GIS) تماس تلفنی گرفته است تا این تصمیم را مطرح کند.
این گزارش پس از آن منتشر شد که حماس مذاکرات را متوقف کرد و این سازمان و اسرائیل یکدیگر را به دلیل عدم توافق مقصر دانستند.
یکی از مقامات حماس گفته است که «توپ [اکنون] در زمین اسرائیل است» و این همان جایی است که این آتش‌بس پیشنهادی در حال حاضر است.
رژیم صهیونیستی تاکنون پاسخی نداده است.
اسرائیل در روز‌های اخیر تاکید کرده بود که با حماس در رابطه با این توافق همسو نیست و در عوض به صراحت اعلام کرده بود که قصد دارد به رفح در جنوب غزه حمله کند؛ و در حالی که فلسطینی‌ها به طور خودجوش در خیابان‌های غزه جشن می‌گیرند، اکنون همه چیز بسته به این است که پاسخ اسرائیل چه خواهد بود.
مترجم: اعظم پورکند