آموزش و پرورش بدنبال توسعه نرمافزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اهمیت تقویت رشتههای مهارتی، از تحصیل ۳۴ درصد دانش آموزان در شاخههای فنی حرفهای و کاردانش در سال تحصیلی جاری خبر داد.
-1.jpg/3)
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اهمیت تقویت رشتههای مهارتی، از تحصیل ۳۴ درصد دانش آموزان در شاخههای فنی حرفهای و کاردانش در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری سمپاد مهارتی ویژه مدارس استعدادهای درخشان که با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و مدعوینی از وزارت آموزشوپرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فعالان بخش خصوصی، جامعه شناسان و کارشناسان تعلیم و تربیت و در محل باشگاه دانشپژوهان جوان برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۴ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شاخههای فنی و حرفهای و کاردانش تحصیل میکنند و این امر با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار و جهتگیریهای نظام تقویت خواهد شد.
کمرئی با اشاره به فرایند هدایت تحصیلی افزود: اگر هدایت تحصیلی بهدرستی بر اساس علاقه، رغبت و استعداد فرد صورت پذیرد شاهد تقویت کیفی ورودیهای هنرستانهای فنی و حرفهای خواهیم بود.
وی سهم بخش خصوصی را در گسترش آموزشهای مهارتی و کیفیتبخشی به آموزشها را مهم برشمرد و تصریح کرد: سمپاد مهارتی مدیریت حوزه استعدادهاست و چنانچه بهدرستی محقق شود، سه پیامد مثبت در توسعه آموزشهای فنی و حرفهای در سطح هنرستانها خواهد داشت که از جمله آنها؛ ایجاد زمینه در سایر دانشآموزان کشور برای نگرش مثبت به آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش و سوق دادن دانشآموزان مستعد به سمت آموزشهای فنی و مهارتی است.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به سابقه طرح سمپاد مهارتی در دوره جدید خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان در حال برنامهریزی برای توسعه دو رشته شاخه فنی و حرفهای شبکه و نرمافزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد سه استان البرز، همدان و خراسان رضوی هستیم.
انتهای پیام