خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کلاهبرداری 740 میلیونی از درگاه جعلی در نیشابور

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 20:12
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی متهمی خبر داد که با استفاده از درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری 740 میلیون ریالی از یک شهروند کرده بود.
پليس،مبلغ،متهم،حساب،شهروندان،كارشناسان،740،درگاه،نيشابور،جعلي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سرهنگ حسین احمدی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای نیشابور مبنی بر اینکه مبلغ 740 میلیون ریال وی به صورت اینترنتی به سرقت رفته است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم که یکی از آشنایان مالباخته است با داشتن مشخصات کارت عابربانک وی قصد ورود به یک سایت جهت خرید بازی‌های رایانه ای را داشته که متاسفانه متهم با ارسال لینک جعلی وی را به یک درگاه جعلی بانکی هدایت و سپس با سوءاستفاده از اعتماد مبلغ 740 میلیون ریال از حساب شاکی برداشت کرده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات میدانی و رصدهای فنی و دیجیتالی متهم را در استانی دیگر شناسایی و با دستور مقام قضائی حساب وی توقیف و مبلغ فوق به حساب شاکی مسترد شد.
سرهنگ احمدی با اشاره به ارسال پرونده به صورت نیابتی، توصیه کرد: کلاهبرداران به علت تعطیلی بانک‌ها عمدتا ساعات غیر اداری و ایام تعطیل را برای انجام مقاصد شوم خود انتخاب می‌کنند، لذا شهروندان به تماس‌های مشکوک توجه نکنند و اطلاعات محرمانه و حساب‌های کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و قبل از انجام تراکنش مالی از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکل‌های امنیتی آن اطمینان پیدا کنند.
گفتنی است شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و یا با شماره تلفن 096380 فوریت های سایبری تماس بگیرند.
انتهای پیام/282/.