خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار مدیریت بحران در سیلابی شدن رودخانه‌ها - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 20:12
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها و جلوگیری از اتراق در مسیر رودخانه ها هشدار داد.
استان،مناطق،اردبيل،سامانه،عصر،توجه،تگرگ،زراعت،گرمي،هواشناسي، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی خدمتی عصر امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران اردبیل، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و بارش شدید باران و تگرگ در مناطق مختلف استان به همراه وزش تندباد تا 70 کیلومتر در ساعت در برخی مناطق، هشدار لازم را به کشاورزان اعم از زارعان، باغداران، دامداران، سایر بهره‌برداران و شهرنشینان و روستانشینان داده‌ایم تا در روزهای آینده از اقدامات عمرانی و ساخت و ساز جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: باغداران بهتر است در این ایام از سمپاشی جلوگیری کرده و نسبت به فعال کردن سامانه‌های تگرگ‌زدایی نیز اقدامات لازم با هماهنگی فرمانداران به ویژه در مشگین‌شهر و گرمی انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: تمام گروه‌های امدادی به حال آماده‌باش درآمدند تا در صورت بروز حوادث ناگوار و رخداد غیرطبیعی فعالیت‌های خود را انجام داده و تلفات و خسارت را به حداقل برسانند.
خدمتی افزود: با توجه به وقوع برخی مخاطرات در 2 روز پیش رو، سعی بر این است تا پیشگیرانه از وارد آمدن خسارت جلوگیری شده و به نوعی زمینه پیشگیری و مراقبت بیشتر در ابعاد مختلف فراهم آید.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز در این نشست خاطرنشان کرد: شرایط ناپایدار تا عصر جمعه ادامه خواهد داشت اما بیشترین تمرکز بارش‌ها از فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.
مجید کوهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با صدور هشدار نارنجی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل را در برخی از مناطق داده‌ایم که امیدواریم فرمانداران مراقبت لازم را در انگوت، گرمی و مشگین‌شهر انجام دهند تا شاهد وقوع سیل و وارد آمدن خسارت هنگفت نباشیم.
وی بیان کرد: این سامانه بارشی عصر امروز و امشب فعال بوده و از فردا از شدت آن کاسته شده ولی تا آخر هفته بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود از عصر جمعه این سامانه جای خود را به سامانه جدید با آسمان صاف و آبی و کاهش نوسانات جوی بدهد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در ادامه یادآور شد: بیشترین بارش در ساعات گذشته در مناطق مرکزی استان و بیش از 10 میلیمتر گزارش شده و در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان در حال حاضر بارش‌ها ادامه دارد.
مدیر زراعت سازمان جهان کشاورزی نیز در این نشست تصریح کرد: در سه حوزه زراعت، باغبانی و دامداری تلاش ما بر این است تا با صدور هشدارها و اطلاعیه‌های متعدد بهره‌برداران بخش کشاورزی را متوجه اهمیت این موضوع و نوسانات جوی کنیم.
آقایی گفت: در بخش باغباتی ضرورت دارد مراقبت از سازه‌های گلخانه‌ای انجام شده و با توجه به شدت وزش باد تا 70 کیلومتر توقف عملیات سمپاشی در باغات و ساخت و سازها در حوزه سازه‌های گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
وی از فعال شدن سامانه ضد تگرگ در مناطق مشگین‌شهر، گرمی و انگوت خبر داد و افزود: زارعان نیز باید مراقب بیماری زنگ زرد، قهوه‌ای و سفیدک باشند و بعد از اتمام بارش‌ها جلوی انتشار آفات و بیماری شته را در مزارع بگیرند.
مدیر زراعت سازمان جهان کشاورزی به صاحبان کندو و فعالان تولید عسل توصیه کرد تا از جابجایی کندوها و یا باز نگه داشتن درب کندوها جلوگیری کرده و احتیاط را رعایت کنند.
به گزارش تسنیم، سامانه سرد بارشی همراه با شدت تندباد از عصر امروز وارد استان اردبیل شده و مناطق مختلف این استان را تحت تأثیر قرار داده است.
انتهای پیام/131/.