خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاخ سفید: بایدن درباره حمله به رفح با نتانیاهو گفتگو می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 20:00
رئیس‌جمهور آمریکا قرار است پیرامون عملیات حمله به رفح با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کند.
رفح،آمريكا،صهيونيستي،واشنگتن،رژيم،عمليات،حمله،بايدن،غيرنظامي ...

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود.
با این حال، گستره جنایات تل آویو در غزه به حدی زیاد است که واشنگتن نمی‌تواند تبعات تاثیرات مخرب آن بر افکار عمومی را کنترل کند.
از این رو، شاهد برخی انتقادات سطحی از سوی ایالات متحده علیه اسراییل هستیم.
به گزارش الجزیره، یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح به صورت تلفنی گفتگو خواهد کرد.
بایدن پیش از این به نتانیاهو هشدار داده بود حمله زمینی به رفح اشتباه است و آمریکا چنین مسئله‌ای را نخواهد پذیرفت.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در سفر به سرزمین‌های اشغالی در دیدار با مقامات ارشد صهیونیست از مخالفت واشنگتن با هرگونه عملیات نظامی در رفح خبر داده بود.
وی تاکید کرده بود در صورتی واشنگتن با این حمله موافقت خواهد کرد که تل آویو راهکار عملی و امکان پذیر برای حفاظت از جان غیرنظامیان طی این عملیات مطرح کند.
اکنون ارتش رژیم صهیونیستی ۴۰ هزار چادر بزرگ که ظرفیتی بین ۱۰ تا ۱۲ نفر دارد را خریداری کرده است و در حال برنامه ریزی برای تخلیه غیرنظامیان به خارج از رفح است.
با توجه به عدم همکاری مصر با اسراییل در این برنامه و نیز فقدان منطقه‌ای امن در داخل باریکه غزه که بتوان یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی مستقر در رفح را به آنجا منتقل کرد، هرگونه عملیات نظامی در منطقه‌ای که بخش قابل توجهی از آن به غذای کافی و آب سالم دسترسی ندارد می‌تواند فاجعه بار باشد.
مترجم: ابوالفضل هاشمی