خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شیرمردی: تبادلات علمی برای حل نیازهای ایران و روسیه مهم است

تسنیم | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 19:31
پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی گفت: برای ایران و روسیه مهم است تا تبادلات علمی را در جهت رسیدن به حل نیازهای ملل دو طرف گسترش دهیم.
علمي،حضور،كشور،شيرمردي،كنفرانس،ايران،پرتوها،گروسي،تبادلات،پو ...

شیرمردی در گفتگو با تسنیم در خصوص هدف و تاثیر برگزاری کنفرانس ملی هسته‌ای اظهار داشت: کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌هایی که در کنارش برگزار می‌شود، یک فضایی برای تعاملات و تبادلات علمی بین محققین و دانشمندان حوزه است.
وی افزود: کنفرانس هسته‌ای بین‌المللی ماهم که به عنوان اولین کنفرانس بین‌المللی است، محفلی است برای اینکه بتوانیم دستاوردهای خود را در بخش‌های مختلف هسته‌ای ازجمله نیروگاه هسته‌ای، چرخه سوخت هسته‌ای ، مباحث کاربرد پرتوها، رادیوداروها، آب سنگین و غیره را به اطلاع مردم دنیا برسانیم و بگوییم این هیاهو و جنجالی که غربی ها و نظام سلطه و روایتگری‌های غلطی که نظام سلطه بر علیه ایران داشته کاملا پوچ و دروغ بوده است.
معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: قطعا یکی از فرصت‌ها همین کنفرانس‌ها است که با حضور متخصصین و محققین خارجی خواهد بود و این می‌تواند یکی فضایی را ایجاد کند که آن‌ها واقعیت‌هایی را که در کشور ایران اتفاق افتاده و زحمات و تولد علمی که در بخش های مختلف هسته‌ای اتفاق افتاده، می‌توانند به گوش جهانیان برسانند.
شیرمردی خاطرنشان کرد: همچنین میتوانند نشان بدهند که این جنجال‌هایی که بر علیه کشورما بوده کاملا پوچ بوده و واقعیت هر آنچه بوده برای کمک بشر و رفع نیازهای فناورانه کشور بوده است.
وی در خصوص همکاری با کشورهای دیگر گفت: ما در بخش همکاری‌ها بارها اعلام کردیم، هر کشور که بخواهد از تجربیات ایران برای پیشبرد اهداف صلح آمیز هسته‌ای استفاده کند ، ما آمادگی داریم که در حوزه‌های کاربرد پرتوها به ویژه توامندی‌ها را در اختیارشان قرار بدهیم.
معاون اسلامی همچنین اظهار داشت: این آمادگی را داریم که دانش فنی در بخش های صلح آمیز را از کشورهای مختلف بگیریم و برای رفته مردم به سمت صنعتی سازی و کاربردی کردن پیش ببریم.
وی افزود: کشورهایی مانند روسیه شریک علمی وتجاری ما است و ما نیروگاه اتمی بوشهر را با حضور روس‌ها ساختیم.
فاز دوم و سوم را هم با حضور روس‌ها تمام می‌کنیم.
قطعا این برای ما و روسیه مهم است تا بتوانیم تبادلات و تعاملات علمی را در جهت رسیدن به حل نیازهای ملل دو طرف گسترش دهیم.
شیرمردی در خصوص سفر گروسی به تهران و دستورکارهای مدنظر گفت: باید منتظر بود و دید جلساتی که ریاست سازمان و مسئولین سیاسی کشور برگزار خواهند کرد، ننیجه چه خواهد بود.
قطعا دو سه روز آینده اثرات حضور ایشان در گروسی مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/