خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 18:41
بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند.
اسرائيل،اتحاديه،اروپا،بلژيك،رفح،اعلام،كرو،آويو،تل

بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است.
این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد.
به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ادامه دارد، پادشاهی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته است تا اقدامات احتمالی را بررسی کند.
دی کرو معتقد است که اتحادیه اروپا می‌تواند واردات روغن زیتون و خرما را که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تولید می‌شود، محدود کند.
بلژیک پیشنهاد می‌کند که از این واقعیت استفاده شود که اتحادیه اروپا توافقنامه همکاری با اسرائیل را به دلیل اقدامات تل آویو در نقض بند حقوق بشر لغو می‌کند.
در همین حال، بلژیک روز دوشنبه هشدار داد که دستور تخلیه رفح و اعلام حمله اسرائیل منجر به "قتل عام" مردم خواهد شد و افزود که بروکسل در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه تل آویو است.
پترا دی سوتر، معاون نخست وزیر، در شبکه X گفت: «دستور اسرائیل برای تخلیه شهروندان و پناهندگان رفح و حمله اعلام شده به رفح منجر به قتل عام خواهد شد.» بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه (اسرائیل) است.
حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر سال گذشته تاکنون ادامه دارد و در این مدت به رغم شهادت ده‌ها هزار نفر، غرب حتی حداقل تحریم‌ها را علیه اسرائیل اعمال نکرده است.
اتحادیه اروپا تنها یک "لیست سیاه" از چهار شهرک نشین اسرائیلی و دو سازمان برای نقض حقوق فلسطینیان در کرانه باختری ایجاد کرده است؛ و ایالات متحده امکان اعمال تحریم علیه یک گردان از ارتش اسرائیل را در نظر گرفت.
مترجم: اعظم پورکند