خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازدید ۲ میلیون نفر از کارگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 18:06
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی گفت: امسال برای نخستین بار، کارگاه‌گردی را در سبد اقدامات مربوط به نوروز آوردیم و نزدیک به ۲ میلیون نفر از کارگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند.
گردشگري،دستي،صنايع،جوشي،تپنده،همگرايي

جلالی:
مریم جلالی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست شورای راهبردی نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری که در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه گردشگری سویه مردمی‌سازی و قلب تپنده پیشران صنایع دستی، است، تصریح کرد: صنایع دستی نقطه روایت گردشگری و ایجاد جذابیت برای آن است، ما از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را می‌بریم.
امسال برای نخستین بار، کارگاه گردی را در سبد اقدامات مربوط به نوروز آوردیم و نزدیک به ۲ میلیون نفر از کارگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند.
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور با بیان اینکه این میزان بازدید دستاورد هم جوشی و همگرایی با گردشگری است، اظهار کرد: همگرایی و هم جوشی منجر به حرکت ما در مسیر اهداف‌مان می‌شود.
او با تشبیه گردشگری به قلبی تپنده و صنایع دستی به عنوان شریان‌های این قلب، ادامه داد: گردشگری جریان شریان‌های ماست و می‌تواند منجر به تأثیرگذاری در سایر مباحث مانند فرهنگ و دیپلماسی شود و ما نیز امیدواریم بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم.