خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت نام 530 یاور رضوی از استان مرکزی در سامانه خادمیاری

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 17:48
مدیر کانون های خدمت رضوی استان مرکزی از ثبت نام 530 یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادمیاری خبر داد.
رضوي،استان،كرامت،خدمت،مركزي،حضور،عنوان،كانون،امام،طرح،اراك،ه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد بخشی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فضای خدمت‌رسانی کانون خدمت رضوی استان مرکزی، اظهار داشت: فضای خدمت در استان در عرصه کلی محرومیت‌زدایی و توسعه فرهنگ رضوی تعریف شده است و 19 عرصه تخصصی به عنوان کانون‌های خدمت رضوی فعالیت دارند.
وی اجرای چهارشنبه‌های امام رضایی در محله‌ها را یکی از برنامه‌ها در راستای گسترش خدمات رضوی برشمرد و افزود: در استان مرکزی 264 کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در حال خدمت رسانی هستند.
یک هزار و 981 خادمیار و 530 یاور رضوی در سطح استان در سامانه جامع خادمیاری ثبت شده و در استان فعالیت می‌کنند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: کانون وقف و نذر و کانون خبر و رسانه کانون‌های مستقل و زیر نظر دبیرخانه هستند و خادمیاران در این عرصه می‌توانند فعالیت داشته باشند، در حال حاضر حدود 57 نفر از اساتید قرآنی عضو خادمیاران رضوی هستند.
بخشی از برگزاری 40 عنوان برنامه در سطح استان مرکزی در دهه کرامت خبرداد و گفت: دهه کرامت از 21 از جمعه 21 اردیبهشت آغاز و تا دوشنبه 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، شعار امسال دهه کرامت یا امام رضا(ع) با شما سربلندیم انتخاب شده و تأکید بر برگزاری جشن‌های خیابانی با حضور حداکثری مردم است.
وی حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها را یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت عنوان کرد و افزود: در دهه کرامت در کشور خدام حرم سازماندهی شده با انتخاب مداح، به عنوان سفیران رضوی در استان‌ها برنامه‌های متفاوتی را اجرا می‌کنند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، تکریم خانواده‌های پرجمعیت جوان و همایش توجیهی تسهیل فرزندآوری، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون، پیگیری آزادی 14 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه، اردوی نذر شفا در ساوه، حضور در مراکز اهدای خون، حضور در نماز جمعه و غیره را از جمله برنامه‌های خادمیاران در دهه کرامت برشمرد.
بخشی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت قرار هشتم است که خادمیاران روز هشتم هرماه یک کار خیر را انجام می‌دهند.
همچنین هر ماه خادمیاران و یاوران رضوی و جمعی از نیکوکاران شهر اراک دست به دست هم داده و در پویش قرار هشتم به نیت امام رضا(ع) شرکت می‌کنند و قرار بر این شد تا کمک‌‌ها برای اجرای طرح آقا حساب کردند هزینه شود در این طرح بدهی خرد بدهکاران آبرومند به فروشگاه‌های مواد غذایی حاشیه شهر اراک از طرف امام رضا(ع) تسویه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح کم کردن دغدغه خانواده‌های بی‌بضاعت است و با توجه به اینکه نیازمندان بضاعت مالی چندانی ندارند و قدرت خرید آنها کاهش‌یافته، خادمیاران با کمک خیرین در ایام مختلف سال این طرح را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام/711/