خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بنیاد رودکی، میزبان اجرا‌های موسیقی سنتی تالار وحدت، برج آزادی و رودکی

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 17:42
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی اجرا‌های موسیقی نواحی در تالار رودکی خبر داد.
موسيقي،رودكي،اللهياري،دستگاهي،بنياد،شاهد

محمد اللهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: سیاست وزیر فرهنگ از حضور خوانندگان پیشکسوت و مطرح در حوزه موسیقی ملی، موسیقی دستگاهی که صاحب کسوت و عنوان بوده و مردم چندین دهه دنبال کننده صدای آنها هستند، پیگیری و تاکید کرد.
اللهیاری ضمن ابزار امیدواری برای همیاری خوانندگان و قرارگیری آنها در کنار اکستر ملی افزود: امیدواریم شاهد اجرا و باز اجرای قطعات این عزیزان خواننده با همراهی اکستر موسیقی ملی ایران باشیم.
وی از میزبانی اجرا‌های موسیقی نواحی در تالار رودکی خبر داد و گفت: امسال شاهد اجرای گروه‌های قابل توجه موسیقی سنتی، ردیف دستگاهی و هویتی در مجموعه تالار‌های وحدت، رودکی و برج آزادی خواهیم بود.
اللهیاری ادامه داد: بنیاد رودکی تسهیلاتی برای اساتید و پیشکسوتان حوزه موسیقی اقوام فراهم خواهد کرد و تا پایان سال شاهد اجرا‌های متنوع و هویتی که ریشه در خاک و فرهنگ این مملکت دارد خواهیم بود.
مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان، از میزبانی موسیقی دستگاهی نسل جدید و میانی موسیقی ایران خبرداد و افزود: تالار رودکی میزبان اجرا‌های هنرمندانی است که در سال‌های اخیر در بین مردم در نوازندگی و آواز شناخته شده و نسل جدیدتری هستند، خواهد بود.