خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صادرات ۱۱ میلیون تنی متانول ایران به سایر کشور‌ها

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 17:18
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از صادرات ۱۱ میلیون تنی متانول ایران به سایر کشور‌ها خبر داد.
متانول،تن،توليد،پتروشيمي

سیدحمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر متانول یکی از مهمترین محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی است که حدود ۱۶ میلیون تن ظرفیت‌سازی شده و حدود ۱۲ میلیون تن تولید می‌شود و از این میزان حدود ۱۱ میلیون تن صادر شده و یک میلیون تن نیز به مصرف بازار داخل می‌رسد.
او افزود: کشورمان بعد از چین، عربستان و ترینیداد و توباگو مقام چهارم تولید متانول جهان را دارد که بنا بر این است تا ۲۰۲۸ ظرفیت تولید این محصول به ۲۷ میلیون تن برسد و در این صورت به تولیدکننده دوم جهان در حوزه تولید متانول تبدیل خواهیم شد.
حسینی بیان اینکه ۹۰ درصد تولید فعلی متانول ما به بازار چین و ۱۰ درصد به بازار هند می‌رود، تصریح کرد: علت اینکه ایران سرمایه‌گذاری زیادی روی این متانول کرده این است که از اولین واحدهایی بود که در حوزه پتروشیمی راه‌اندازی شده و ما تقریبا تکنولوژی آن را داریم.