خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دستیابی یک دانش‌بنیان ایران به دانش‌ ساخت پلیمرهای نسوز - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 17:12
پژوهشگران شرکت دانش بنیان نوآوران دنیای مواد و فناوری باراد مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز دست یافتند.
كاشي،قطعات،شيشه،فني،دانش،شهرياري

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود شهریاری مدیر عامل پژوهشکده مواد و انرژی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با رسیدن به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز توانستیم قطعات مورد نیاز صنایع مختلف را طراحی و تولید کنیم که قیمت آن کاملاً مقرون به صرفه است و با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شوند.
وی به مزیت این محصول تولید شده اشاره کرد و افزود: این محصولات در برابر آتش و گرمای زیاد نمی‌سوزند و تجزیه نمی‌شوند.
شهریاری عنوان کرد: دستگاه‌های خطوط شیشه، کاشی و سرامیک که به صورت اتومات هستند تکنولوژی بسیار بالایی دارند و با سرعت و دمای بالایی کار می‌کنند که این محصول با این ویژگی می تواند بسیار کاربردی باشد.
مدیر عامل پژوهشکده مواد و انرژی گفت: علاوه بر صنایع شیشه و کاشی در حال گسترش این دانش فنی برای صنایعی با دمای بالا، به عنوان قطعات و ملزومات مربوط به کوره‌های عملیات حرارتی، چیدمان کوره‌ها، هیترها، بوته‌ها و به طور کلی تمام قطعاتی که کاربرد دما بالا دارند، هستیم.
گفتنی است، قطعات مختلف مورد استفاده در صنعت شیشه و کاشی با این دانش فنی بومی‌سازی شده است.
انتهای پیام/