خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

30 درصد از اعتبارات هر هیئت ورزشی به بانوان اختصاص یابد

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 16:53
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و فعالان هیئت اسکیت استان گفت: 30 درصد از اعتبارات هر هیئت ورزشی استان باید به حوزه بانوان اختصاص یابد.
رشته،ورزشي،اسكيت،خراسان،جنوبي،ورزش،ورزشكاران،هيئت،اختصاص،اعت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی ربیعی امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و فعالین هیئت اسکیت خراسان جنوبی با بیان این که مفرح بودن و شادی بخشی رشته اسکیت سبب شده که افراد بسیاری جذب این رشته شوند، اظهار داشت: برای رشته اسکیت فضاهای مختلف دارای قابلیت استفاده را دارند اما نیاز به نگاه جدی در زمینه ایجاد فضاهای استاندارد برای این رشته ورزشی است.
وی خاطرنشان کرد: با تغییر سبک زندگی باید به جوانان اجازه داده شود که در فضاهای عمومی و خاص خود فعالیت کنند.
به گفته وی هر چند حمایت‌هایی از این رشته ورزشی در استان شده اما از آنجا که این رشته حرف بسیاری برای گفتن در کشور دارد باید حمایت‌ها از این رشته ورزشی افزایش یابد.
ربیعی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این رشته، کار انفرادی در آن است و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم شاهد بهره‌برداری خوبی در این زمینه در سال‌های آینده باشیم.
اعتبارات اختصاص یافته به ورزش استان در دولت سیزدهم بی سابقه است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به ورزش استان در دولت سیزدهم بی سابقه است افزود: اعتبارات مورد نظر به روش‌های مختلفی توزیع می‌شود و به هیئت‌های استانی اعتبار بیشتری اختصاص یافته تا از این طریق کار اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری را انجام دهند.
وی تصریح کرد: فعالین این رشته ورزشی از محل اعتبارات تبصره 18 با ارائه طرح توجیهی مناسب برای ایجاد باشگاه ورزشی می‌توانند استفاده کنند.
اختصاص شش تا هشت میلیارد تومان برای توسعه ورزش بانوان
ربیعی با بیان اینکه استفاده از تسهیلات تبصره 16 محدودیت‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر چه بانوان بیشتر در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند، از همه لحاط ایمن‌تر خواهیم بود در توزیع اعتبارات حدود شش تا هشت میلیارد تومان برای توسعه ورزش بانوان اختصاص داده‌ایم و در تفاهم نامه‌هایی که با هیئت‌های ورزشی منعقد کرده‌ایم، خواستار اختصاص 30 درصد از اعتبارات هر هیئت به ورزش بانوان شده‌ایم.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مدیریت مجموعه‌ای مانند ورزش کار بسیار سختی است و به دلایلی تلاش می‌کنیم تا 30 درصد از سالن‌های ورزشی را از دست هیئت‌ها خارج کنیم.
به گفته وی در هر شهرستان باید برای استفاده مناسب از سالن‌های ورزشی توسط هیئت‌های فعال اقدامات لازم انجام شود.
ورزشکاران، الگوهای مناسبی برای دیگر گروه‌های جامعه باشند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار همکاری و تعامل برای توسعه و پیشرفت حوزه‌های مختلف از جمله ورزش شد.
حسین‌رضا نخعی با بیان این برای موفقیت در هر کاری باید به کار تیمی توجه کنیم افزود: قهرمانان و مدال آوران رشته اسکیت با تلاش‌های خود سبب افتخار برای خراسان جنوبی شده‌اند.
وی تاکید کرد: هر کسی در خراسان جنوبی در هر زمینه‌ای تلاش کند، سبب مباهات ما می‌‌شود و ورزشکاران باید الگوهای مناسبی برای دیگر گروه‌های جامعه باشند.
زیرساخت‌های استاندارد رشته ورزشی اسکیت در خراسان جنوبی فراهم نیست
رئیس هیئت اسکیت خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: اسکیت رشته‌ای مهیج و پویا است که نقش مهمی در جذب جوانان به ورزش و به ویژه رشته اسکیت داشته است.
بهروز آدینانی با بیان اینکه رشته ورزشی اسکیت با سابقه 15 ساله در خراسان جنوبی از نظر زیرساخت‌های استاندارد با مشکل مواجه است افزود: سالن ورزشی رزمندگان بیرجند به شکل اجاره در اختیار این رشته ورزشی است.
به گفته وی پیست 200 متر اسکیت سرعت را به همت شهرداری فردوس به بهره‌برداری رسانده‌ایم و چهار هزار و 500 متر مربع هم با همکاری شهرداری بیرجند به این رشته اسکیت اختصاص یافته که با همکاری استانداری فنس‌کشی شده، اما این زمین استاندارد نیست و در رشته‌های فری‌استایل و سرعت از نظر زیرساخت مشکل داریم.
ورزشکاران رشته اسکیت، نیازمند حمایت مسئولان
رئیس هیئت اسکیت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: زمین ورزشی بند دره هم در اختیار این هیئت قرار گرفته که با همکاری بسیج سازندگی استان آسفالت خواهد شد.
آدینانی ادامه داد: ورزشکاران رشته فری استایل در بالکن باشگاه خصوصی فعالیت می‌کنند.
به گفته وی زمین مجاور مجموعه ورزشی 15 هزار نفری بیرجند هم در اختیار این هیئت قرار گرفته که برای رشته سرعت آماده سازی خواهد شد.
رئیس هیئت اسکیت خراسان جنوبی، کمترین خواسته ورزشکاران رشته اسکیت را حمایت از ورزشکاران این رشته ورزشی برای حضور در مسابقات کشوری دانست.
آدینانی با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران تیم فری استایل با کسب مدال و قهرمانی کشوری، گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به حمایت مسئولان استان نیاز داریم.
انتهای پیام/ 251