خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جزئیات دستگیری جاسوسان آمریکا و اسرائیل در یمن فاش شد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 14:59
سرویس‌های امنیتی یمن جزئیات خنثی کردن عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.
امنيتي،يمن،عمليات،جاسوسان،مسلح،تعدادي،جاسوس،نفع،زدن

سرویس‌های امنیتی یمن، جزئیات عملیاتی را فاش کردند که آنها را قادر ساخت در روز‌های گذشته تعدادی جاسوس را که به نفع متجاوزان آمریکایی- انگلیسی- اسرائیلی کار می‌کردند، دستگیر کنند.
براساس گزارش المیادین، خبرگزاری سبا یمن گزارش داد: سرویس‌های امنیتی توضیح داده‌اند که این جاسوسان به نفع آمریکا و اسرائیل جذب شده بودند و متعلق به یک نهاد اطلاعاتی به نام (نیروی ۴۰۰) هستند که توسط عمار عفاش که خود یک جاسوس و تحت تعقیب قضایی است، اداره می‌شود.
نیروهای امنیتی اعلام کردند که جاسوسان دستگیر شده به انجام عملیات برای نظارت بر سایت‌های پرتاب موشک، پهپاد‌ها و مکان قایق‌های نیرو‌های مسلح و آپلود مختصات آنها برای اپراتور‌های خود در آنچه نیروی ۴۰۰ نامیده می‌شود، اعتراف کردند.
در نتیجه این عملیات جاسوسی تعدادی شهید، تعدادی مجروح و خسارات مادی نیز در پی داشت.
به همین ترتیب، دستگاه‌های امنیتی تأیید کردند که بر اساس اعترافات این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و خرابکارانه از جمله آسیب رساندن و آتش زدن خودرو‌های نیرو‌های مسلح و امنیتی، تدارک عملیات ترور با استفاده از تفنگ‌های صدا خفه کن و کار گذاشتن مواد منفجره به منظور انحراف نیرو‌های مسلح از مقابله با تجاوزات آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی به آنان سپرده شده بود.
سرویس‌های امنیتی یمن بار دیگر تاکید کردند که در انجام مسئولیت خود برای تامین امنیت جبهه داخلی و محافظت از آن در برابر تلاش‌ها برای مقابله با اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
صنعا بیش از یک بار به آمریکا و انگلیس درخصوص استفاده از کارت برهم زدن شرایط داخلی یمن با استفاده از مزدوران خود برای فشار بر یمن و منصرف کردن آن از حمایت از فلسطین هشدار داده است.
مترجم: مینا عظیمی