خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 09:59
کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با استدلال علمی بیان کرد که نور آفتاب و انجماد بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند.
آشاميدني،غذا،دارو،بسته،مصرف،پليمر،سازمان،منومر،اتيلن

معصومه تکلو کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی شده گفت: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده‌ای مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می‌تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.
وی با اشاره به اینکه جای طرح مباحث فنی و علمی اصولا در رسانه‌های عمومی نیست تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب‌های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات می‌باشد که از دو منومر اتیلن گلایکون و اسید ترفتالیک تحت خلا دما و زمان معین و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.
کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی ادامه داد:این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور می‌باشد لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری‌های یکبار مصرف آب و خروج ترکیبات فتالات از پلیمر نمی‌شود.
تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک‌ترین تهدید سلامتی در فرآورده‌های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید.
منبع: سازمان غذا و دارو