خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 09:53
اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت کرد.
دارو،دارويي،غذا،پزشك،فهرست

اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آیین نامه اجرایی بند " پ" ماده "۷۲" قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیت‌ها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد دارو بصورت موردی یا تک‌نسخه‌ای تامین شود؛ فهرست دارو‌های تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست‌های خود همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.
بنا براین گزارش؛ لازم به ذکر اینکه تعداد اعلام شده دارو‌های مذکورشامل، نیاز پیش‌بینی شده برای یکسال می‌باشد و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو بطور قابل مشاهده است.