خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 29 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 22:18
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که تمامی آن‌ها بدون منابع مالی متقاضی و بانک‌ها در حال انجام است.
پروژه،زمين،بذرپاش،روستايي،تامين،هزينه

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت: بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ ریالی در بودجه به این پروژه ها تخصیص داده نشده است و تمامی آنها به پایان رسیده است.
وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.
بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.
او بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه ها با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.
بذرپاش توضیح داد: در حوزه صنعت شهرها تا به امروز تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است.
وزیر راه و شهرسازی از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.