خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 29 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارندگی شدید اخیر به کشاورزی دزفول خسارت زیادی وارد کرد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 19:12
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: درپی بارش کم سابقه بیش از 175 میلی متری، مزارع کشاورزی شهرستان دچار خوابیدگی(ورس) و آب گرفتگی شده و خسارت قابل توجهی به مزارع وارد شده است.
مزارع،كشاورزي،خسارت،ديم،گندم،شهرستان

بهروز قمرزاده امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار کرد: درپی بارش کم‌سابقه بیش از 175 میلی‌متری، مزارع کشاورزی شهرستان دچار خوابیدگی (ورس) و آب‌گرفتگی شده و خسارت قابل‌توجهی به مزارع وارد شده است.
وی ادامه داد و گفت: بیشترین خسارت به مزارع گندم آماده برداشت وارد شده و مزارع ذرت علوفه‌ای، سبزی و صیفی، جو دیم، کلزا دیم و حتی مرکبات نیز دچار خسارت شده‌اند.
وی افزود: بلافاصله کارشناسان 9 مرکز خدمات کشاورزی سطح شهرستان برای رصد، پایش و برآورد خسارات وارده به بخش‌های چهارگانه اعزام شدند.
همچنین به آنان ابلاغ شد در صورت مراجعه کشاورز به مرکز خدمات کشاورزی، بازدید و مستندسازی انجام گیرد.
قمرزاده دررابطه با تمهیدات پیش از بارندگی، خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد بحران اداره جهاد کشاورزی مصوب شد با توجه به هشدار هواشناسی، مراکز روباز خرید گندم را انجام ندهند و خرید فقط توسط مراکز سرپوشیده صورت گیرد.
وی ادامه داد: به گندم‌های خریداری شده هیچ‌گونه آسیبی وارد نشده است.
انتهای پیام/735,