خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 29 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حفاری 15 متری در منزل شخصی و دستگیری 3 نفر

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 13:30
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان از دستگیری 3 حفار غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای قروه پس از حفر گودالی به عمق 15 متر خبر داد.
قروه،گردشگري،شهرستان،زارعي،غيرمجاز،متهمان

به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار داشت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، 3 نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض 2 متر و عمق 15 متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.
وی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.
زارعی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی همراهی کنند.
انتهی پیام/486/