خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 29 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرانسه از ورود جراح معروف فلسطینی‌تبار به پاریس جلوگیری کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 08:00
فرانسه از ورود «غسان ابوسته» جراح معروف انلگیسی-فلسطینی که بطور داوطلبانه در بیمارستان‌های غزه فعالیت داشته، به پاریس جلوگیری کرده است.
آلمان،غزه،فرانسوي،درخواست،ورود،دليل،شنگن،جراح،سناتور،ممانعت

به گزارش آسوشیتدپرس، «ریموند پونسه مونی» سناتور فرانسوی که «غسان ابوسته» جراح معروف انلگیسی-فلسطینی که بطور داوطلبانه در بیمارستان‌های غزه فعالیت داشته را برای سخنرانی در سنای فرانسه دعوت کرده بود، گفت: این جراح فلسطینی‌تبار در فرودگاه شارل دوگل منتظر نگه داشته شده و اخراج خواهد شد.
این سناتور فرانسوی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس این اقدام را «شرم‌آور» خواند.
یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ابوسته بنا به درخواست آلمان از ورود به منطقه شنگن منع شده است.
ابوسته در پیامی در شبکه‌های اجتماعی تایید کرد که از ورود وی به فرانسه ممانعت به عمل آمده است و وی به لندن بازگردانده خواهد شد.
آلمان ماه آوریل از برگزاری «کنگره فلسطین» به دلیل برنامه سخنرانی ابوسته جلوگیری کرد و خواستار ممانعت از ورود وی به منطقه شنگن شد.آلمان بزرگترین صادرکننده تسلیحات به اسرائیل پس از آمریکا است و اخیرا چندین گروه حقوق بشری در آلمان از دولت این کشور به دلیل ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی شکایت کردند.همچنین ۳۷ سازمان مردم‌نهاد پنجشنبه از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد.
نیکاراگوئه چند هفته پیش از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرده بود که به دلیل نقض کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی، کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ و سایر هنجار‌های اجباری حقوق بین‌الملل در رابطه با نوار غزه، اقدامات موقتی را علیه آلمان صادر کند.دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست نیکاراگوئهاعلام کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسرائیل را ندارد.
منبع: ایرنا