خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 29 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مخالفت رژیم صهیونیستی با پایان دادن به جنگ در ازای معامله مبادله

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 16:06
منابع صهیونیستی فاش کردند این رژیم حتی در صورت وجود آتش بس به رفح حمله خواهد کرد.
صهيونيستي،حماس،غزه،ارتش،رژيم،جنگ،پايان،اسرا

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که این رژیم با پایان دادن به جنگ غزه در ازای معامله مبادله‌ای با جنبش حماس فلسطین موافقت نمی‌کند.
براساس گزارش الخلیج آنلاین، رادیو ارتش اشغالگر به نقل از یک منبع سیاسی ادعا کرد که آنها با پایان دادن به جنگ موافقت نخواهند کرد و ارتش وارد رفح خواهد شد، خواه آتش بس باشد یا نباشد.
این امر پس از ورود هیات جنبش مقاومت اسلامی حماس به قاهره و سفر هیاتی قطری به پایتخت مصر صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود مذاکرات با مشارکت واشنگتن از سر گرفته شود.
مصر و قطر در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس جدید در غزه و تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس را رهبری می‌کنند.
تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات خصمانه ارتش صهیونیستی کشته شدند.
از سویی دیگر رژیم صهیونیستی دست کم ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود نگهداری می‌کند.
حماس متعهد به پایان دادن به جنگ، عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، آزادی بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی و پایان محاصره، به عنوان بخشی از هرگونه معامله تبادل اسرا است.
رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده و گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها و ایجاد بلایای طبیعی برجای گذاشته است.