خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شد

مشرق | اقتصادی | پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 23:41
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شده است.
دولت،سيزدهم،بيمه،اجتماعي،تعاون،تعاوني،رفاه،پوشش،نفر،ايجاد،خلج

به گزارش مشرق، نرجس بختیار خلج بعد از ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین رویداد امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ضمن ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون میانگین نرخ بیکاری در کل کشور از ۹.۶ درصد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای ۸۱ هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی، فرصت شغلی جدید ایجاد شد که رکورد بی سابقه ای در این حوزه است.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده افزود: در دولت سیزدهم برای نخستین بار سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال ایجاد شد و از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم رشد ۳.۵ درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی را شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال مولد افزون بر ۱۷۵ هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه‌های اقتصادی تولیدی مشمول بخشودگی شدند و بدهی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریالی بیمه تأمین اجتماعی واحدهای تولیدس پس از سال‌ها انباشت در دولت‌های قبلی توسط دولت سیزدهم تسویه شد.
بختیار خلج تصریح کرد: با پیگیری دولت سیزدهم، در ۲ سال اخیر ۱۳ قلم داروی مهم و جدید که پیش از این تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نبود، در لیست بیمه این سازمان قرار گرفت.
وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم یک میلیون و ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار گرفتند و پوشش این ۲ بیمه از ابتدای دولت سیزدهم، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده بیمه شدگان جدید زنان عشایری و روستایی هستند که این نشان از توجه ویژه دولت به این گروه های جمعستی است.
بختیار خلج اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به تعاونی ها دارد و در همین راستا ۴۰۰ تعاونی مصرف جدید ایجاد شده است و در این ۲ سال ۲۹۳ تعاونی مسکن کارگری در ۲۵ استان کشور تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فجرانه، ۲۰ میلیون خانوار با پوشش جمعیتی ۶۰ میلیون نفر مشمول کالابرگ فجرانه با تمرکز بر روی کالاهای اساسی شدند.
وی یادآور شد: کاهش حوادث کار در دولت سیزدهم از دیگر افتخارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و حوادث شغلی در کشور در این مدت کاهش ۱۴ درصدی داشته است.
وی افزود: امسال در جشنواره امتنان از جامعه کارگری، ۱۲ هزار کارگر نخبه شناسایی شدند که افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد و ۵۰ هزار و ۷۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند.