خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آنچه در سفر سخنگوی قوه قضاییه به کیش گذشت

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 20:53
به دنبال سفر رییس قوه قضاییه به همراه یک هیات عالی از مدیران و معاونان این دستگاه، سخنگوی قوه قضاییه به منظور بررسی مشکلات حقوقی و قضایی جزیره کیش در این منطقه حضور یافت.
قوه،كيش،جهانگير،قضاييه،سخنگوي،تاكيد،قضائيه،تسريع،كمك،اصغر،بر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، آنچه اصغر جهانگیر در بدو ورود به کیش به خبرنگاران اعلام کرده است، تسریع در حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم و کمک به سرعت بخشی به امور در این حوزه از جمله اهداف سفرهای استانی رییس قوه قضاییه است و ماموریت مدیران و معاونان وی نیز در همین راستا است.
بازدید از دادگاه علنی برخط دادگستری کیش یکی از برنامه‌های امروز سخنگوی قوه قضاییه بود.
اصغر جهانگیر در این بازدید گفت: دادگاه‌های برخط یکی از نیازهای مهم قوه قضائیه بود که به تحقق پیوست.
از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه سخنگوی قوه قضاییه در جزیره کیش نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی جزیره بود که در این نشست به کاهش تصدی‌گری دولت تاکید شد.
اصغر جهانگیر بیان داشت: حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید کمک کنیم موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود.
وی ادامه داد: تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه‌گذاران است که باید این مشکل برطرف شود.
جهانگیر ابراز داشت: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود و این موضوع به حوزه سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند.
این مقام مسئول تاکید کرد: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه‌گذاری موانع تولید برطرف می شود.
جهانگیر با اشاره به ساماندهی قراردادهای عادی پرتکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضاییه در سال گذشته، گفت: آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید برلزوم اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم ابراز داشت: مردم باید با حقوق خود آشنا شوند تا این آگاهی مانع از ایجاد بسیاری از مشکلات بعدی شود و گرفتار شرایط پیش بینی نشده مانند کلاهبرداری نشوند.
جهانگیر تاکید کرد: امروزه با توجه به پیچیدگی‌های جامعه ورشد تکنولوژی لازمه انجام هرکاری، بهره‌گیری از مشاوران امین است از همین رو به مردم توصیه می‌کنیم از مشاوران امین در موضوعات کاری و زندگی خود کمک بگیرند.
تاکید سخنگوی قوه قضاییه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردم
سخنگوی قوه قضائیه امروز در جریان سرکشی از بخش‌های مختلف دادگستری و دادستانی کیش از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت و بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردم تاکید کرد.
وی با حضور در میز خدمت دادگستری با مراجعه کنندگان گفتگو و دستور لازم برای تسریع و کمک به حل پرونده‌های آنها را صادر کرد.
سخنگوی قوه قضائیه با تعدادی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کیش نیز دیدار کرد و افزود: رشته حقوق باید کاربردی و متناسب با تخصص‌های روز جامعه متحول شود.
دانشجویان هم در این دیدار دغدغه‌های خود را در خصوص مباحث مالیاتی، حمایت از سرمایه گذاری، امنیت، عفاف و حجاب، اجرای صحیح قانون اساسی و چالش‌های پیش روی تولید را با سخنگوی قوه قضاییه مطرح کردند.
انتهای پیام/7558