خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شکل گیری پلنی جدید برای روند عادی سازی روابط عربستان و صهیونیست‌ها

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 17:12
سعودي،غزه،عادي،اسرائيل،روابط،صهيونيست،رژيم،كشورهاي،آمريكا،من ...

به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا درباره روند عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی نوشت:
برخلاف محاسبات شکل گرفته مبنی بر اینکه هفت اکتبر و نسل کشی اسرائیل در غزه مانع شکل گیری این توافق خواهد شد اما انعطاف پذیری سعودی ها برای تحقق این موضوع بیش از صهیونیست ها است و این موضوع همچنان در دستور کار ویژه سعودی ها قرار دارد.
سعودی ها می‌خواهند به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی را از کشورهای اروپایی آغاز کنند و روند را با اجماع غربی و آمریکا از یک طرف و همراهی سیاسی چین و روسیه از طرف دیگر دنبال کنند.
جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا گفته تا آخر می برخی از کشورهای اروپایی تشکیل دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند و این گامی برای صلح پایدار در خاورمیانه است.
خب پرسشی اینجا وجود دارد که دقیقا چه چیزی سعودی ها را بیخیال عادی سازی روابط با اسرائیل و پیمان نامه دفاعی و امنیتی با آمریکا می‌کند؟پلن های بعدی ایران و محور مقاومت چیست؟سعودی ها تحت تاثیر برنامه های ایران برای تغییر موازنه قرار نگرفتند.
باید بگوییم هیچ،هیچ چیزی تا به الان که این متن نوشته می شود سعودی ها را از عادی سازی روابط منصرف نمی‌کند.
چه عاملی وجود دارد که همه دنیا نمی توانند صهیونیست ها را در نسل کشی آشکار در غزه منصرف کنند؟چه چیزی اینجا وجود دارد که باعث شده شاهد تعلیق نظام بین الملل نسبت به جنایات وحشیانه صهیونیست ها در فلسطین و غزه باشیم، چه چیزی در این رژیم نهفته است که آمریکا حقوق بشر، نظم بین الملل و سایر بخش های جهانی را برای عملیات اسرائیل در غزه متوقف کرده و به همه ارزش های حقوق بشری و انسان شناختی خود پشت کرده است؟
اعمال قدرت این رژیم با عمق استراتژیک بسیار محدود و جمعیت پایین در نقطه ای از خاورمیانه که متعلق به خود نیست بسیار مهم است و این مهم برای تصمیم گیری کشورهای عربی و اسلامی و تاکید بر عادی سازی روابط با اسرائیل بخشی از محاسبات آن ها برای حفظ امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی خودشان است
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.