خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روسیه: اوکراین از موشک‌های دوربرد آمریکایی برای حمله به کریمه بهره می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 19:41
مقامات روسی می‌گویند کی یف از موشک‌های ATACMS آمریکا برای حمله به شبه جزیره کریمه استفاده می‌کند.
روسيه،اوكراين،موشك،هوايي،يف،كريمه،شبه،جزيره،پدافند،دلاري

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به حساب می‌آید به طوری که کنگره این کشور به تازگی بسته ۶۱ میلیارد دلاری از کمک‌های نظامی را برای کی یف تصویب کرد.
این در حالی است که روسیه، دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان به هیچ عنوان از اقدامات مداخله جویانه واشنگتن رضایت ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات روسی امروز (سه شنبه) اعلام کردند اوکراین در حمله به شبه جزیره کریمه از سیستم موشک تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS بهره گرفته است.
وزارت دفاع روسیه در این باره می‌گوید: شش موشک ATACMS که از سوی ارتش اوکراین شلیک شده بود توسط پدافند هوایی ما بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون شد.
همچنین پدافند هوایی روسیه موفق به سرنگونی ۲ موشک هدایت شونده هامر تولید فرانسه و ۱۰ پهپاد اوکراینی شد.
لونید ایولف، نماینده پارلمان روسیه که سابقه عضویت در نیروی هوایی اتحاد جماهیر شوروی را نیز در کارنامه دارد، در این باره گفت: اوکراین در حمله موشکی خود به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه از ۱۲ موشک ATACMS استفاده کرد.
این حملات می‌تواند طی هفته آتی و همزمان با مراسم سوگند پوتین برای دوره جدید ریاست جمهوری تشدید شود.
هفته گذشته مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن در چارچوب بسته کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به اوکراین، اقدام به صادرات مخفیانه موشک‌های دوربرد به کی یف کرده است.
طی ماه‌های اخیر بحث و رایزنی زیادی در حلقه مشاوران بایدن پیرامون اعطای موشک‌های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین مطرح شده بود.
کی یف مصرانه به دنبال دریافت این موشک‌ها برای هدف قرار دادن عمق خاک روسیه است.