خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آنروا: همچنان ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌ها به فلسطینیان تعلیق شده است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 18:41
سازمان آنروا از تعلیق ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های متعهد شده بین المللی به این نهاد خبر داد.
آنروا،فلسطينيان،مطرح،ماه،تعليق،اتهامات،غزه

رژیم صهیونیستی برای افزایش فشار بر فلسطینیان در غزه اتهامات بی اساسی را علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا مطرح ساخت.
همین اتهامات کافی بود تا کشور‌های غربی در حمایت از تل آویو اقدام به قطع کمک‌های خود به این نهاد سازمان ملل که بزرگترین سازمان امدادرسان به فلسطینیان محسوب می‌شود، بکنند.
به گزارش الجزیره، فیلیپ لازارینی، مدیر آنروا امروز (سه شنبه) اعلام کرد در حالی که بسیاری از کشور‌های جهان روند کمک رسانی به آنروا را از سرگرفته اند، اما این آژانس همچنان از تعلیق ۲۶۷ میلیون دلار کمک‌های متعهد شده از سوی برخی کشور‌ها به ویژه آمریکا رنج می‌برد.
لازارینی خاطر نشان کرد: با کمک‌های خصوصی صورت گرفته اخیر که بیش از ۱۱۵ میلیون دلار است آنروا اکنون بودجه کافی برای ادامه فعالیت تا پایان ماه ژوئن را دارد.
با این وجود، افق روشنی برای پس از این تاریخ اکنون دیده نمی‌شود.
ادعای صهیونیست‌ها در ماه ژانویه مبنی بر دست داشتن ۱۲ تن از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر باعث شد ده‌ها کشور غربی اقدام به تعلیق کمک‌های خود به این نهاد بین المللی کنند.
با این حال، با گذشت بیش از ۳ ماه از مطرح شدن چنین ادعاهایی، رژیم صهیونیستی هنوز مدارکی در راستای اثبات ادعا‌های خود مطرح نساخته است.
آنروا بیش از ۱۳ هزار نیرو در غزه داشته و ستون فقرات توزیع کمک‌ها در میان فلسطینیان محسوب می‌شود.