خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید 12 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 12:53
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنامه ریزی برای افزایش توان صادراتی با افزایش تولید انجام شده و در حال حاضر 12 درصد تولید مرغ مورد نیاز کشور در مازندران تولید می شود.
مازندران،توليد،مرغ،كشور،گوشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ‌با اشاره به تولید 12 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران، اظهار داشت: توسعه زنجیره مرغ در مازندران یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده که با تولید مرغ توان صادراتی در استان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تولید طیور کشور بوده و زنجیره تولید مرغ هم در استان یکی از زنجیره‌های کامل است، افزود: تکمیل زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به توسعه‌ای دارد و با توجه به اینکه مازندران از ظرفیت‌ بالقوه‌ در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است توسعه زنجیره ارزش در تولید گوشت سفید برنامه‌ریزی شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: 50 درصد ظرفیت جوجه‌کشی کشور در مازندران است و بیش از 27 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران تولید می‌شود که این میزان ظرفیت مطلوبی محسوب می‌شود.
عباس‌زاده به تولید حدود 12 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران اشاره کرد و ‌افزود: مازندران در تامین بخشی از نیاز مرغ تهران و استان‌های همجوار مشارکت دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش جوجه‌ریزی ظرفیت تولید مرغ در استان افزایش یافته است.
این مسئول افزایش توان صادرات و گسترش تولیدات به خارج از کشور را از برنامه‌های توسعه‌ای برشمرد.
انتهای پیام/.