خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 11:18
جنایاتی که اسراییل انجام داد و غرب از آن حمایت کرد و مقاومت ایران در برابر امریکا و اسراییل ضربات مهلکی به برخی از ذهنیت‌های تجدد پرست وارد آورد.
غرب،اسراييل،ايران،مهلكي،پرست،تجدد

سرویس سیاست مشرق- یک استاد دانشگاه بر این باور است که عملیات وعده صادق ضربات مهلکی به ذهنیت های غرب پرست در ایران وارد کرد.
بیژن عبدالکریمی طی گفتگویی با اشاره به برخی جریان های داخلی آنان را منفک شده از سنت و وضعیت تاریخی خود خواند در توضیح بیشتر در این زمینه اظهار کرد: من از این بخش جامعه با عناوینی چون «نسل‌های بی‌تاریخ» در کتابی با همین عنوان یاد کرده‌ام، اینها از غرب زدگی عبور کرده و به نوعی غرب پرستی و تجددسالاری رسیده‌اند، به این معنا که بسیاری از مقولات مرتبط با تجدد را می‌پذیرند بی‌آنکه درباره آنها فکر کرده باشند و هرگونه پرسشگری از غرب هم برایشان یک خط قرمز است و به‌شدت سرکوب می‌کنند.
وی با توجه به فجایع غزه و عملیات وعده صادق نیز تاکید کرد: جنگ غزه و منازعه ایران و اسراییل پس از رخدادهای ۷ اکتبر جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.
همچنین جنایاتی که اسراییل انجام داد و غرب از آن حمایت کرد و مقاومت ایران در برابر امریکا و اسراییل ضربات مهلکی به برخی از ذهنیت‌های تجدد پرست وارد آورد.