خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ابراز تمایل حزب «عمران خان» برای مذاکره با ارتش پاکستان

تسنیم | بین‌الملل | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 13:54
حزب «تحریک انصاف» پاکستان به ریاست «عمران خان» در بیانیه ای با اشاره به نقش ارتش این کشور اظهار داشت: ما آماده مذاکره با ذینفعان واقعی در این کشور هستیم.
حزب،انصاف،تحريك،مذاكره،آماده،سياسي

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تحریک انصاف پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این حزب، مشروط به تضمین فضای مناسب و پس گرفتن پرونده‌ها علیه سران و اعضای آن، آماده است با «ذینفعان واقعی» وارد مذاکره شود.
این بیانیه طی یک نشست غیررسمی با حضور «شبلی فراز» رهبر مخالفان در مجلس سنا و خبرنگاران در «خانه خیبرپختونخوا» اسلام‌آباد بیان شد.
فراز در پاسخ به این پرسش که آیا حزب تحریک انصاف حاضر به مذاکره با احزاب سیاسی است، گفت: تحریک انصاف به عنوان یک حزب سیاسی همیشه آماده مذاکره است.
با این حال، باید فضایی مساعد برای مذاکرات وجود داشته باشد که باید در چارچوب قانون اساسی انجام شود.
به گزارش «داون نیوز»، یک منبع آگاه به نقل از رهبر تحریک انصاف گفت فضای کنونی برای مذاکره مناسب نیست و مذاکره با ذینفعان و کسانی که قدرت واقعی دارند، انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، «عمران خان» رئیس و مؤسس حزب تحریک انصاف و «رئوف حسن» دبیر مطبوعاتی این حزب نیز اظهارات مشابهی داشته‌اند.
یکی از مسئولان حزب تحریک انصاف نیز دراین‌باره گفت: این موضع حزب تحریک انصاف است که اگر مجوز آن به عنوان بزرگترین حزب سیاسی پذیرفته شود و پرونده‌های غیرقانونی علیه اعضا و سران پس گرفته شود، این حزب برای مذاکره آماده است.
انتهای پیام/.