خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقام اسبق صهیونیست: تعدد جبهه‌ها مشکل اسرائیل را دو چندان کرده است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 12:53
رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که تعدد جبهه‌ها در کنار بی ثباتی کابینه و اختلافات سیاسی و داخلی، مشکل این رژیم را دوچندان کرده است.
اسرائيل،پري،اسبق،غزه،داخلي،تصميم،جنگ،صهيونيستي،رژيم،امنيت،مش ...

«یعقوب پری» رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در گفتگو با روزنامه «معاریو» بیان کرد: اسرائیل از بی ثباتی در تصمیم گیری رنج می‌برد و به اهداف اعلام شده در جنگ علیه غزه دست نخواهد یافت.
وی اضافه کرد: اسرائیل در حالی در جبهه‌های مختلف گرفتار شده که در آینده نزدیک، برای هیچ کدام از این جبهه ها، راه برون رفت ندارد.
رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: باتوجه به دشواری‌های سیاسی داخلی، تصمیم به حمله زمینی به رفح چندان نزدیک نیست و سیاست تعامل با مصر، چالش اسیران و فشار‌های بین المللی نیز بر این مشکل افزوده است.
پری تصریح کرد: در مرز‌های شمالی نبرد سخت و نگران کننده‌ای در جریان است و به نظر نمی‌رسد که این مشکل به زودی قابل حل باشد، ورود به جنگ با حزب الله نیز مشکل را بزرگتر می‌کند.
وی به افزایش عملیات‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری اشاره و اضافه کرد که این جبهه نیز بسیار نگران کننده و مشکلی بزرگ است.
این مقام اسبق صهیونیست گفت: یمنی‌ها نیز جبهه‌ای جدید علیه ما باز کرده اند و خطراتی در دریای سرخ و خطرات امنیتی در بندر ایلات و جنوب، ما را تهدید می‌کند.
پری افزود: برای نخستین بار با ایران به طور مستقیم درگیر شدیم و باقی ماندن نظامیان اسرائیل در نوار غزه، بسیار خطرناک است.
وی با بیان اینکه نبود برنامه برای پس از جنگ غزه، پیروزی دشمنان را دوچندان و آن‌ها را به آسیب رساندن بیشتر به ما تشویق می‌کند، اظهار داشت: کناره گیری افسران بلندپایه اسرائیلی، عامل تضعیف اسرائیل در جبهه‌های مختلف است.
رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) بیان کرد: پیروزی حماس و حزب الله که تاکنون توانسته اند، ده‌ها هزار خانواده را آواره کنند، بسیار تاسف بار است و تاسف انگیزتر اینکه، این آواره‌ها نمی‌دانند چه زمانی به خانه‌های خود بازمی گردند.
پری با اشاره به اینکه بازگشت اسرا بدون کوتاه آمدن تل آویو از خواسته‌های خود امکان پذیر نیست و این یک تصمیم دشوار ولی ضروری است، گفت: باید هرچه سریعتر این تصمیم را بگیریم تا اسرا سریع‌تر از غزه آزاد شوند.
وی گفت: نمی‌توانیم به همه اهدافمان در این جنگ دست یابیم و بدون امتیازدهی دردآور نمی‌توان اسیران را آزاد کرد، اوضاع اسرائیل چندان مناسب نیست و با انتقاداتی از داخل و خارج رو به رو هستیم.
منبع: ایرنا