خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند

تسنیم | اجتماعی و حوادث، فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 12:35
محمود پاک نیت معتقد است: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند و سیاست های عملگرایانه جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است.
جمعيت،نسل،جوان،فرزند،زوجين،پيري،قطعاً،آتي،جواني،هنرمندان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.
در همین راستا محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت گفت: قطعاً سیاست‌های جمعیتی برای فرزنداوری موثر است منتها دولت می‌تواند این سیاست ها را تقویت کند و‌ زمینه‌هایی برای فرزنداوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.
وی در ادامه عنوان کرد: الان یکی از دغدغه‌های زوجین امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد.
اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد اما قطعاً مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.
وی بااشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل آتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشند که به آنها رسیدگی کنند.
زوجین جوان باید به این مسایل توجه کنند که همانطور که نسل گذشته نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، آنها هم همینطور هستند.
وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه خاطرنشان کرد: وقتی سن ازدواج بالا می رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی‌کنند به مرور کهن سالی جمعیت رخ می دهد باید برای سال‌های آتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه‌ ما را نگیرد.
هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند.
به هرحال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.
پایان پیام/