خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیکوخصلت: انگیزه‌ها در مسابقات قهرمانی کشور بیشتر شده بود - تسنیم

تسنیم | ورزشی | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 11:53
مدیرفنی تیم های ملی کاراته تأکید کرد، انگیزه کاراته کاها در مسابقات قهرمانی کشور نسبت به گذشته بیشتر شده بود.
حضور،ملي،مسابقات،كشور،قهرماني،فدراسيون،جهاني،تيم،كاراته،مدال ...

سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی کشور در همدان اظهار داشت: حضور در مسابقات قهرمانی کشور را برای تمام اعضای تیم ملی الزامی کرده بودیم.
در رده‌های پایه تقریباً تمامی نفرات حضور داشتند و در رده‌های بزرگسالان آقایان نیز استقبال قابل توجه بود و بچه‌های تیم ملی به جز دو سه نفر که مصدوم بودند و نفراتی که قرار بود عازم مصر شوند، حضور داشتند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد دادیم برای مربیانی که بازیکنان‌شان رو سکو قرار گرفته و به انتخابی تیم‌های ملی راه پیدا کردند، ابلاغ‌های دوره‌ای جهت حضور در تیم ملی زده شود.
بازخورد این اتفاق نیز خوب بود و اکثر مربیان می‌گفتند که انگیزه تمرینی آنها بیشتر شده است.
برای اولین بار هم قرار شد قهرمانان کشور در رده‌های پایه یک مرحله و در رده بزرگسالان نیز مزیتی برای آنها در انتخابی تیم‌های ملی تعریف شود.
مدیر تیم‌های ملی کاراته در مورد سطح فنی مسابقات گفت: واقعاً مشخص بود که انگیزه کاراته‌کاها بیشتر شده است و ما تعداد نفرات مدعو به اردوها را نیز بیشتر کردیم، چون می‌خواهیم سطح داوری و ویدئو چک در انتخابی‌ها با قهرمانی کشور متفاوت باشد.
هر چقدر انتخابی‌ها دقیق‌تر باشد به‌صورت اتوماتیک اردوهای تیم ملی تقویت خواهد شد، بازخورد خوبی خواهیم داشت، کسی دلسرد نخواهد شد و قهرمانان نیز امیدوارنه‌تر پیش خواهند رفت.
البته در مسابقات در حال اجرای آنالیز فنی هم بودیم و به نظر می‌رسد این آنالیز را باید به‌صورت میدانی نیز از مربیان داشته باشیم تا اطلاعات‌مان از سطح مسابقات نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شود.
نیکوخصلت در واکنش به غیبت برخی چهره‌های مطرح در انتخابی‌ها تأکید کرد: سجاد گنج‌زاده و مهدی خدابخشی دو نفر از نفراتی بودند که مصدومیت داشتند و از طرفی مدال جهانی نیز کسب کرده بودند.
مهدی عاشوری از ناحیه همسترینگ آسیب داشت و کاملاً در جریان این موضوع بودم و ملی‌پوش دیگر نیز صالح اباذری بود.
امیر مهدی‌زاده و علی مسکینی هم قرار بود در لیگ جهانی مصر حضور داشته باشند.
جدای از اینها، بهمن عسگری، سامان عدالتی، امیررضا برزویی، مهدی شهگل، محمود نعمتی، بهنام دهقان‌زاده و پوریا اقدسی در مسابقات حضور داشتند.
وی در ادامه افزود: این موضوع نشان‌دهنده حرکت رو به جلو جهت حضور نفرات ملی‌پوش در قهرمانی کشور است.
مطمئن باشید این موضوع با توجه به امتیازاتی که برای قهرمانی کشور در نظر خواهیم گرفت در سالیان آینده نیز بهتر خواهد شد.
هنوز نقشه راه ما به‌صورت کامل برای جامعه کاراته نهادینه و تبیین نشده است و باید اطلاعات کامل به بدنه کاراته کشور تزریق شود و ما نیز آزمون و خطایی داشته باشیم.
قطعاً به خاطر مزیت‌هایی که تعریف کردیم، سال آینده قهرمانی کشور بسیار پرجنب و جوش‌تر خواهد بود و قهرمانان نیز متوجه این مزیت‌ها خواهند شد.
مدیر تیم‌های ملی کاراته راجع به غیبت پورشیب در مسابقات قهرمانی کشور و اینکه کاپیتان تیم ملی قصد ادامه حضور در تیم ملی را نخواهد داشت، گفت: هنوز پورشیب اعلام رسمی نکرده است.
پورشیب جزو کاندیداهای فدراسیون برای سرمربیگری رده‌های پایه بود، اما رسماً هنوز در مورد خداحافظی از دنیای قهرمانی چیزی را اعلام نکرده است.
نیکوخصلت درباره مشکل برخی کاراته‌کاها برای حضور در لیگ جهانی مصر و اینکه بهتر نیست فدراسیون ساماندهی برای این موضوع داشته باشد، خاطر نشان کرد: برنامه حضور در لیگ‌های جهانی را تقدیم فدراسیون کردم.
فدراسیون جهانی 50 تا 70 درصد مسیر حضور در این مسابقات را برعهده بازیکنان گذاشته و تعهدات فدراسیون‌ها را به حضور در مسابقات جهانی و آسیایی متمرکز کرده است.
بسته حمایتی برای حضور در لیگ‌های جهانی را به فدراسیون اعلام کردم و فدراسیون نیز از این موضوع حمایت کرده است.
در این بسته‌های حمایتی مشخص کردیم پاداش کسب مدال در مسابقات سری A و پریمیر لیگ چگونه باشد و چه مقدار از هزینه‌های اعزام ورزشکارانی را که با هزینه شخصی اعزام می‌شود، تأمین کنیم.
مدیر تیم‌های ملی کاراته در پایان تصریح کرد: برای نفراتی که زیر رنکینگ 32 هستند و شانس حضور در مسابقات پریمیر لیگ را دارند، در نظر داریم 50 درصد هزینه اعزام را تأمین کنیم و اگر مدال طلا کسب کنند نیز 50 درصد دیگر را پرداخت خواهیم کرد.
اگر به مدال نقره و برنز هم برسند، متناسب با رنگ مدال بخشی از هزینه را پرداخت کنیم.
در مورد سری A نیز در نظر گرفتیم فدراسیون در صورتی هزینه اعزام را پرداخت کند که ورزشکار موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شود.
البته زمانی که تیم ملی تشکیل شود طبیعتاً نیازمند رویداد تدارکاتی هستیم که داستان آن متفاوت خواهد بود.
انتهای پیام/