خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

محصولات آرایشی و بهداشتی با ورودی نامعلوم، غیر مجازند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 11:11
مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیر مجاز هستند.
محصولات،آرايشي،بهداشتي،غذا،دارو،قاچاق،سازمان،كشور

محمود آل بویه مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اقلام آرایشی و بهداشتی یکی از بخش‌های مهم مصرفی آحاد جامعه ما محسوب می‌شوند و از میانگین بالایی در میزان مصرف در کشور برخوردارند.
وی ادامه داد: چالش عمده ما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بحث قاچاق است و شاید دلیل اصلی آن عدم توجه جدی به تولید داخلی این محصولات در سال‌های گذشته باشد.
او همچنین اضافه کرد: قاچاق دارای دو بعد منفی در حوزه‌های اقتصادی و سلامتی بوده که هر دو هم قابل اعتنا است، اما در منظر ما به عنوان نهاد نا ظر بر محصولات سلامت محور، سلامت جامعه می‌باشد از آن جایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت طولانی مدت مصرف می‌شوند البته در صورتی که اصالت آنها مورد تایید نباشد می‌تواند بر سلامتی افراد عوارض بسیاری وارد کنند،
آل بویه تولید داخلی را چاره کار چالش قاچاق عنوان و تصریح کرد: تولیدات داخلی تحت نظارت ما هستند و می‌توانیم با کمک مسئولین فنی بر فرآیند آن‌ها نظارت کنیم و خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی و تجار در تولید این محصولات و انتقال دانش فنی آن‌ها به کشور اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص محصولات بهداشتی آرایشی غیر مجاز که در رسانه‌ها تبلیغ شوند هم گفت: محصولات وارداتی به دو صورت قاچاق یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور می‌شوند و طبیعی است محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیر مجاز هستند چرا که مشخص نیست در مبادی غیر قانونی ورود به کشور تحت چه دما و در چه محیطی بوده اند و به همین دلیل عمده فاسد شدن این نوع محصولات می‌باشد.
وی در پایان در توصیه اکید از مردم خواست از محصولاتی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.