خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشکل تورم با افزایش تولید از بن‌بست خارج می شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 10:53
استاندار قزوین، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.
توليد،تورم،اقتصاد،كشور،اعلايي،قزوين،حوزه،موجود،نقش

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر، اظهار داشت: نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی‌گیرد و قابل تقدیر است.
وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.
اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از 5 دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.
استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد، به‌هم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول‌ترین و مداوم‌ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.
وی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن‌بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.
اعلایی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری، گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت‌ها است و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره‌وری و افزایش تولید باشیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن دارد، ولی در حوزه بهره‌وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می توان تولید بیشتری را رقم زد.
انتهای پیام/