خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرا نشدن درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تخلف است/ مصوبه اسفند پارسال ابلاغ شده بود

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 10:47
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصوبه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال اسفند پارسال ابلاغ شده بود.
كودكان،رايگان،درمان،دولتي،سرپايي،بستري،مصوبه،بهداشت،مراكز

به تازگی اخباری مبنی بر آغاز درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در فضای مجازی منتشر شده است؛ این در حالی است که اسفند سال گذشته اجرای این مصوبه توسط وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده بود.
در همین راستا بهرام عین اللهی٬ وزیر بهداشت گفته بود: برنامه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسیده و اجرا می‌شود.
پدرام پاک آئین٬ سخنگوی وزارت بهداشت هم توضیح داده بود: موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیئت دولت تصویب شده بود، به تازگی به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.
در همین راستا علی مشکی٬ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت بهداشت خدمات ویزیت سرپایی و بستری به همراه داروی کودکان زیر هفت سال بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان انجام می شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای فروردین اجرایی شده و اگر بیمارستانی این مصوبه را اجرا نکند، تخلف کرده است.
مشکی ادامه داد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال با هدف حمایت از خانواده و برنامه جوانی جمعیت در سراسر کشور اجرا می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: کیت های تولید داخل جهت غربالگری برای کودکان زیر هفت سال رایگان است.
مشکی افزود: سازمان های بیمه گر هزینه های سرپایی و اورژانس با تعرفه های بخش دولتی را پرداخت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: مصوبه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تاریخ نهم اسفند سال گذشته ابلاغ شده است.