خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تخریب سازه غیرمجاز دریایی در نوار ساحلی بندرلنگه

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 10:12
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخریب و جمع آوری سازه غیرمجاز دریایی در نوار ساحلی شهرستان بندر لنگه در راستای انجام وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
بنادر،دريانوردي،كشور،دريايي،غرب،نظارت،استان،سازمان،تسنيم،بند ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مرتضی سالاری اظهار کرد: با توجه به پیشروی و احداث دو دستک موج شکن تفریحی(دو بازوی موج شکن) به طول 60 متر در نوار ساحلی بندرلنگه در راستای انجام وظایف حاکمیتی سازمان بنادر این سازه غیرمجاز متعلق به اشخاص حقیقی تخریب و جمع آوری شد.
وی ادامه داد: این اقدام با پیگیری‌های اداره بنادر و دریانوردی غرب استان و با همکاری دستگاه قضایی شهرستان بندرلنگه انجام شد.
مدیر بنادر غرب هرمزگان تصریح کرد: براساس بند 22 ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 1348 و ماده واحده مصوب 1387 مجلس شورای اسلامی، احداث هرگونه تأسیسات در دریا‌ها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و حتی بهره‌برداری از این گونه سازه‌ها بدون دریافت مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی ممنوع است.
به گفته سالاری؛ به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور ناشی از آسیب‌های ساخت و ساز‌های غیراصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، همه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی باید با مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور برای ثبت تقاضا و دریافت مجوز‌های تأسیس و بهره‌برداری هرنوع سازه در دریا و رود‌خانه‌های قابل کشتیرانی اقدام کنند.
به گزارش تسنیم، بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با نظارت بر 600 کیلومتر مرز دریایی از ابتدای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نظارت بر 10 بندر تجاری و مسافری و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، کانون مهمی برای تبادلات تجاری دریایی کشور محسوب می شود.
انتهای پیام/864/.