خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیا یزدانی به المپیک می‌رسد؟

مشرق | ورزشی | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 15:41
انتخاب نفر منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک به کلاف سردرگم این روزهای کادر فنی تبدیل شده است.
كشتي،يزداني،حسن،تيم،ملي،مجارستان،كيلوگرم،وزن،حضور،آزاد،كتف،ت ...

به گزارش مشرق، تعویق در بازگشت حسن یزدانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران موجب شده تا شایعات پیرامون سلامت جسمی این قهرمان بیش از پیش باشد.
قرار بود یزدانی از اول اردیبهشت‌ماه به اردوی تیم ملی اضافه شود اما وی پس از مشورت با کادرفنی این بازگشت را به زمان دیگری موکول کرد.
هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.
نام کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد بعد از حدود ۲۰۰ در لیست اردونشینان بود اما وی اعلام کرده برای تکمیل دوره درمانی و فیزیوتراپی از مرحله بعد در اردو حضور خواهد داشت.
یزدانی این روزها در استان مازندران و در اردوی تیم کشتی آزاد جوانان در حال تمرین و انجام مراحل توانبخشی و فیزیوتراپی است.
تاخیر در بازگشت یزدانی به اردو، همزمان با انتشار عکس‌هایی از تمرینات کامران قاسمپور حکایت از آن دارد که کادر فنی بیش از پیش نسبت به میزان آمادگی یزدانی تردید دارد.
این تردید در حالی است که قرار بود یزدانی به همراه قاسمپور به مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان اعزام شوند تا ارزیابی کلی و البته محک جدی از این ۲ مدعی برای حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم بدست آید.
این رقابت‌ها ۱۷ تا ۲۰ خرداد قرار است در بواپست مجارستان برگزار شود و با توجه به امتیاز رنکینگی آن به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات از همین حالا پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مدعیان دنیای کشتی برای افزایش امتیاز رنکینگ خود در آن حضور داشته باشند.
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون ۲۱ فروردین در خصوص برگزاری انتخابی بین حسن و کامران گفت: قطعا هر تصمیمی به نفع تیم ملی کشتی کشورم باشد را می‌گیرم.
درباره وزن ۸۶ کیلوگرم هر احتمالی وجود دارد.
اینکه حسن آقا انتخاب شود و اینکه کشتی انتخابی بگذاریم، همه چیز به وضعیت کتف حسن آقا بستگی دارد.
ما بر اساس وضعیت حسن تصمیم می‌گیریم، اما حتما اشتباهی که دوره خود من شد و بدون تست به المپیک رفتم را نباید بگذاریم تکرار شود.
باید حسن بخاطر خودش هم که شده تست شود.
وی این را هم گفت: کتف حسن از ۳ جا جراحی شده و عمل ساده‌ای نبوده است.
دکتر گفته بود ۴ ماهه روی تشک می‌آید، اما بعد گفتند اردیبهشت به تمرینات بازمی‌گردد.
من خودم کتف عمل کرده‌ام.
بعد از عمل کتف باید بتوانی کشتی تمرین کنی.
باید اول ببینیم وضعیت حسن چگونه است.
تاکید بر برگزاری انتخابی در وزن ۸۶ کیلوگرم و ادامه‌دار شدن غیبت یزدانی در اردوها موجب شد تا روز گذشته یک جلسه سه جانبه بین یزدانی، دبیر و محسن کاوه سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون تشکیل و بعد از این جلسه اخبار غیررسمی حکایت از انصراف یزدانی از مسابقات مجارستان داشت، اخباری که در صورت تائید موجب نگرانی اهالی کشتی خواهد بود.
اخبار غیررسمی حکایت از اعزام کاپیتان تیم کشتی ایران به تورنمنت سرکیسیان (۲۵ خرداد) در کشور ارمنستان دارد؛ تورنمنتی که در زمره رنکینگ‌دارهای اتحادیه جهانی کشتی نیست و سطح آن نیز در مقایسه با مجارستان در این شرایط قابل مقایسه نخواهد بود.
سال گذشته فدراسیون کشتی برای حضور در این تورنمنت، منتخب کشتی آزاد تهران را اعزام کرد.
انصراف یزدانی از تورنمنت مجارستان نه تنها تردیدها در خصوص حضور احتمالی وی در المپیک را بیشتر خواهد کرد بلکه موجب خواهد شد تا رنکینگ وی در اتحادیه جهانی کشتی نیز دچار تغییر شود.
یزدانی هم اکنون با ۳۷ هزار امتیاز در جایگاه چهارم برترین‌های وزن ۸۶ کیلوگرم قرار دارد و تورنمنت مجارستان آخرین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی است.
البته با توجه به غیبت تیلور در المپیک، یزدانی به رده سوم رنکینگ صعود خواهد کرد.
با این شرایط گمانه‌زنی‌ برای حضور قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم بیشتر خواهد شد؛ البته باید دید واکنش فدارسیون و البته کادر فنی به اخبار غیررسمی منتشر شده در خصوص تکلیف وزن ۸۶ کیلوگرم چیست.