خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهره مندی 45 هزار نفر از خدمات روانشناختی بهزیستی در بوشهر

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 14:54
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: قریب به 45 هزار نفر در یک سال گذشته به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات روانشناختی و مشاوره و آموزشی بهزیستی استان بوشهر استفاده کردند.
نفر،ازدواج،اجتماعي،روانشناختي،بوشهر،بهزيستي،خط،نقش،ارائه،استان

حیدر عزیزنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرضمن تبریک روز روانشناس و مشاور به نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها در جامعه محیط خود از جمله بحران و حوادث افسردگی، خشونت، اختلالات اضطراری و وسواس اشاره کرد و اظهار داشت: در این میان بهزیستی استان بوشهر در یک‌سال گذشته 45 هزار خدمات تخصصی مشاوره‌ای و روانشناختی و آموزشی توسط کارشناسان ارائه داده است.
وی، نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها را کاملاً مشهود و مورد نیاز دانست و تأکید کرد: با توجه به مشکلات محیطی و پراضطراب که بعضاً برای بعضی از انسان‌ها به وجود می‌آید با مراجعه به این روانشناسان و ارائه راهکارها توسط این کارشناسان این مسیر برای انسان‌های دچار بحران سهل خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر یکی از برنامه‌ها و اهداف این مجموعه را برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقای سلامت اجتماعی در سطح استان‌ها دانست و افزود: در این میان یک مرکز دولتی در بوشهر و 30 مرکز مشاوره غیردولتی در سطح شهرستان‌ها در زمینه‌های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی و تربیتی و دیگر امور به مردم ارائه خدمت می‌پردازند.
عزیزنژاد در ادامه‌ به خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری مراجعه‌کنندگان در بخش‌های دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: در این راستا 18 هزار نفر در بخش غیردولتی، یک‌هزار و 253 نفر در بخش دولتی، 16 هزار و 300 نفر با مراجعه به این مراکز خدمات روانشناختی از متخصصان این امر را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی از طریق خط 1480 صدای مشاور و خط 123 اورژانس اجتماعی در بهزیستی صورت می‌گیرد، ادامه داد: بیش از 16 هزار و 300 نفر با خط 1480 و تعداد 8 هزار نفر از خط 123 اورژانس اجتماعی برای بر طرف کردن مشکلات روانشناختی خود بهره‌مند شدند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به نقش و جایگاه ازدواج جوانان و همچنین ارائه آموزش‌های لازم پیش از ازدواج این قشر در جامعه اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 5 هزار نفر از جوانان استان آموزش‌های لازم پیش از ازدواج به تعداد یک‌هزار و 555 نفر زوج برای افزایش استحکام روابط زوجین و تعداد 5 هزار و 218 نفر تحت آموزش‌های مهارت‌های زندگی در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کردند.
عزیزنژاد به نقش مراکز در مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و تأکید کرد: همه مراکز در این امر به عنوان مسئولیت اجتماعی همکاری می‌کنند.
انتهای پیام/190/